Gå till innehåll

God Morgon - Söndag 8/10


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst Andreas.E

Så var det Söndag, strålande väder över Frogner i Sørum, och tempen har redan krypigt över 10+. Idag blir det att måla det absolut sista på huset för vintern kommer, sedan skall 11:an få en liten tvätt efter turen i leran igår.

 

Ha en strålande söndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det Söndagj.....Idag är deet dex för avskeppning av ett stycke valp, och istället få hem en c303 var det tänkt. Sen får man börja ommed hela proccesen igen, fixa bromsar, vakuum, slipa o måla, det är ju iallafall bra att man ycker om det....

 

//jocke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag och kanonväder. Tvättade av leran av bilen igårkväll. Minnet av gårdagens körning känns i armarna... och lite i självkänslan. Lyckades sätta ned 3 ton terrängbil i områdets enda bottenlösa myr, trots att jag visste att man har minimal chans att överleva därute... Jag lyckades dock backa över myren först till allas förvåning, sen när jag skulle tillbaks i nästan samma spår så sjönk nosen. Djupt. Sen blev det bärga. Winch från en Willys (parkerad bakom sten) samt ryckstropp från kompisens TGB-13 med flak, det hände INGENTING! Hämta grävmaskin sa många... Den som grävde var dock jag. Tog bort lite myr runt framhjulen, det gör skillnad. Tillslut som tog vi kastblock i min dragkrok och satte winchkroken runt en tvåmeters sten. Efter typ 30 ryck med den andra 13-bilen så började mitt fordon röra sig litegrann. Kan säga att det var kastblocket som räddade mig igår... Om ni inte har >> Skaffa!!

 

 

 

20061008_095038_DSC02294A.JPG

 

 

 

Annars var det en trevlig körning, med både sten och lera!!!

 

 

 

20061008_095107_DSC02220A.JPG

 

 

 

20061008_095146_DSC02234A.JPG

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

söndag vilo dag nej, det är fin väder med +10 grader och stigande temp, idag skall det svetsas och leverera opeln sedan ställa valpen i ordning för axel byte, flytta ner niva efter ån, och kolla vad det det är som låter i bakaxeln på volvo 245:an jag har haft ett tjutande ljud från den till och från under veckan, den har fått gått en hel del på sistone och mer nu när jag skal jobba både i söderhamn och i gävle. Nej nu lär jag ut och börja fixa. ha en bra dag önskar Hasse men hund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

 Klas verkar ha hafrt en bra dag som före detta bärgare kan jag bara hålla med Klas_B skaffa kastblock, fina bilder det kommer säkert fler under dagensmiley20.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Opel fan svetsad och målad, fläktremmar bytta, bara att leverera och inkasera en obetydlig summa för matrial och jobbsmiley1.gif, nu börjar det roliga VALPEN skall pallas upp och party tält resas för säkerhets skull , återkommer i ärendet mvh Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Så Natti natt säger jag.... 15min tills det går över till Måndag. Idag blev det bara att måla huset, helt kanonväder och temperaturen för över 20.

 

Gäääässssspppp... bäst att samla krafter inför en lång arbetsvecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...