Gäst joar Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Jag undrar om jag dödade min diffspärr i framaxeln i söndags... När jag körde ner i surhålet så diffade jag och det fungerade men när jag winchade mig upp så drog bilen bara på ena framhjulet. Numera så lyser lampan bara lite till och från när jag lägger i spärren men den går i och verkar fungera så läng den inte belastas. Finns det något bra sätt att undersöka funktionen utan att liva framaxeln? Jag skulle kunna skicka en film till forumet som visar hela förloppet. Går det att ladda upp film? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst danneape Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Lägg i spärren fram och driften sedan hissar du upp bilen fram,, Kan du snurra nått av hjulen så e de nått fel,, om inte så testa att lägga ur spärren då skall du kunna snurra dem, //Danne Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Jag vet inte hur de där grejorna rent mekaniskt fungerar i axeln, men hittills har mina bekymmer omkring framhjulsrdift kommit av skit i röret in till magnetventilen bakom väggen vid passagerarsätet. Om man badar en del, torde det vara viktigt att slangar är hela och inte alltför torrspruckna, har du bytt nån av dem, riskerar det komma in skit nånstans? Kommer det in skit i klockan, lär inte funktionen bli alltför bra. Hoppas du hittar felet! Jag ser fram mot att få veta vad det kan ha varit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst joar Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Ok nu har jag undersökt. Allt verkar fungera normalt. Nu har jag börjat förstå hur det fungerar, lampan har inget med diffen att göra utan den tänds när det blir sug i slangen. Idiotiskt. Så blir det när okunniga beställare beställer av billigaste anbudsgivare. Iaf så verkar diffen fungera och den enda förklaring jag kan tänka mig är att den rammlade ur när det gick tungt eftersom jag tappade vakumet. Motorn ger ju knappast något vakum vid fullgas... Vad tror ni kan det vara så? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst tessier Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Nja, du har ju vakumtankar i ramen och det borde inte läcka så våldsamt om grejerna är schyssta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 23 Maj , 2007 Rapport Share Postad 23 Maj , 2007 Som sagt, det finns gott om vakuumvolym som manövrerar diffar och annat och när det väl är manövrerat ska det inte släppa taget. Om det gör så är det läckage nånstans och du lär höra väsandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Klas_B Postad 23 Maj , 2007 Rapport Share Postad 23 Maj , 2007 Kolla backventilen mellan insug och ledningen mellan tankarna. Har man hela slangar och denna backventil fungerar skall man alltid ha vakuum i tankarna, även vid fullgas. Backventilen är tyvärr en rätt billig och plastig historia. Den öppnar alltså bara om du har lägre tryck i insuget än i tankarna, om den är okej alltså... // Klas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.