Gå till innehåll

Volvo-303


Gäst bull

Rekommendera Poster

Min far var brandbefäl på Volvo Torslanda i många år,som liten knatte åkte jag med i deras jeep ibland,sen köpte jag 303 bilar rätt ofta,men forskade senare i den farsan körde på brandstation,de va  en prototyp till 303 med 4 cylindrig motor och smalare axlar,hade oxå runda insänkningar innanför dörrhandtagen och en knepig instrument bräda...en jobbarkompis till far köpte loss bilen,med löfte om att den aldrig kom ut på vägen vilket hölls ,titta noga på en willys -jeep med portaler  som brukar vara i Borås,ser den inte smal ut???resten av bilen ligger bakom en bondgård i Säve...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Hmmm det med resten som ligger bak en bondgård i Säve låter intressant sedan jag inte helt kan plasera den prototypen som du beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Kommer inte ihåg vilket forum jag såg bilder på en ganska nerriven och buskig prototyp, men den tror jag iofs hade axlarna kvar. Det fanns ett antal prototyper i en serie och jag har för mig jag sett en till salu också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,hopp...Har pratat med faderns jobbar polare som köpte prototyp 303,an..karossen är numera under ett jordgubbsland ,de som finns kvar är axlarna,dom sitter halv fastskruvade på en Land-rover,ett projekt som inte kommer nån vart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...