Gå till innehåll

slik 50 ? eller liknande


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

hej är det någon som har provat att hälla i slik 50 eller 100 i axlar och lådor i förebyggande syfte, eller liknande produkter ?

jag funderar på det åtmistonne i fram axeln då den är gammal och skulle helst ha haft nya lager och packboxar och en rejäl genom gång , men har ej hart tid eller råd till detta, så då kan ju sådana produkter hjälpa att hålla grejerna frächa om de funkar,

Kommer i håg reklamen som visades för några år sedan och då var resultatet otroligt men hur funkar det i (värkligheten) någon som vet undrande Hasse PDT_Armataz_02_38.gif

 

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

ja jag har aldrig provat men de hadde bra pris på bildelskrängarn här nu så jag funderar starkt på att köpa och slå i framaxeln, funkar det så bra i en gammal motor så borde det funka på en axel också, den kanske till och med rullar finare vem vet, skall prova och återkomma i ämnet mvh Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst H.Hansen

ja det hjälpte inte på sluta framlager PDT_Armataz_02_23.gif nä alvarligt så tyckte jag att det blev tystare trots mitt lager som glappade och det har då inte gjort någon skada så det blir att slå i en ny flaska efter lagerbytet, har fått för mej att resterande i axeln går lättare men inget vetenskapligt bevisat, skall bli intresant att öpna locket och känna på grejerna med händerna och se om man märker någon skilnad nu när allt endå skall få sej en koll till, så jag kan komma med min bedömning snart då lagret kommer. mvh Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
Gäst rednecknick

Min Cheva Suburban Diesel 6,2 drog direkt 0,2l mindre per mil. Känner en som påstod att han kört sin gamla Ford efter att oljepluggen stuckit flera mil UTAN olja, tack vare slick50. Sedan var det enligt utsago bara att sätt i ny plugg, ny olja starta och köra. Sideffekt i så fall. Jag ska slå i både motor, axlar och låda iaf. Yttre hjullager kan kanske vara lite mer tveksamt då de smörjs av fett inte olja (gäller valp) men å andra sidan finns ju fett med PTFE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...