Gå till innehåll

Malande på backen


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Jag har bekymmer med backväxeln. På alla växlar oavsett hög eller låg, framåt eller bakåt så är drivlinan synnerligen tyst och fin, utom när jag motorbromsar backen. Sätta fart bakåt, "knäpptyst". "Knäpptyst" även framåt, oavsett belastning eller motorbroms, men just bakåt och släppa efter så maskin bromsar färden, så blire ett synnerligen tråkigt skramlande/malande. Trycker jag ner kopplingen och fortsätter rulla bakåt så tystnar det. Nån som vet orsaken och vad åtgärd bör bli? *dags för skroten bergis, inte ens värd metallpengarna* omega24v2007-05-21 13:13:07

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Känner igen detta ljud från min 13-bil, inträffar bara på motorbroms bakåt.... tills det rasar totalt har jag bestämt mig för att nonchalera detta läte...

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Jag har precis det samma på min 11:a... och den 11:an som jag hade tidigare. Litet skrapande/malande från drivlinan när man motornbromsar i backläge.

 

 

Andreas.E2007-05-21 13:26:06

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille

Osynkat viner, backa med din vanliga bil får du höra. Ljudet vi har i våra fina terrängbilslådor är mer ett malande/skorrande ljud.

 

Så ja, du har fel PDT_Armataz_02_05.gifPDT_Armataz_02_32.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Ja, i min är det definitivt nåt annat än osynkat "vanligt oljud". Det finns visst en inspektionslucka på lådan vid backdrevet. Det blir till å öppna den och spana vad för krossverk som lever därinne. Är det INGEN som haft isär en sån här låda? Och nej, det är riktigt jag har det inte... PDT_Armataz_02_15.gif Men det lutar åt att det får bli en operation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl en del rakskurna drev som kan vina en del... i fördelningslådan ialla fall... men att "vina" är ju något annat än att "skråla".......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
Gäst Pvpjtgb1111

Drar upp denna gamla tråd då jag också har samma problem.

 

Ingen som har kommit på anledningen? Eller är det bara att byta olja ofta och låtsas som inget? PDT_Armataz_02_23.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...