Gå till innehåll

Växellåds bekymmer


Gäst jkb

Rekommendera Poster

Hej

 

Har ett delikat problem med min 11:a

misstänker att det är ganska vanligt fel...

Ettan:s växel kan få för sig att hoppa ur i mellanåt med en kraftig smäll vilket jag misstänker inte kan vara bra PDT_Armataz_02_14.gif

 

Nu har jag justerat till enligt rep. manualen men problemet kvarstår

är det någon som vet hur eller om man kan bli av med detta ??

 

Misstänker att det e inne i lådan och att man behöver operera lite eller ev byta ut den helt PDT_Armataz_02_06.gif

 

//Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Calle

Justerat hur?

Backen på min 903B hoppade hur ibland vid belastning. I helgen så förlängde jag staget mellan växelspaken och lådan. Det är en ställskruv på staget precis under växelspaken.

Nu funkar det bättre, kanske skruvar jag ett varv till på ställskruven för att vara säker.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Justerade till backspärrs skruven den var alldeles för kort utskruvad

blev mycket bättre med lägena efter det PDT_Armataz_02_02.gif

 

Nu behövde jag inte justera nått på stagen de var bra som de var dock kan jag inte kolla vinklarna eftersom jag saknar de där special mallarna de har hos kungen..

jag undrar mest om man ev behöver in i lådan eller om man får "leva" med det bara....

 

Lådan e ju långt ifrån oanvädbar den fungerar bra i övrigt bara ettan som hoppar ur ibland

lite frustrerande i korsningar och besvärligt i skogen ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Jag hadde det problemet på treans växel på min gamla låda och den såg inge kul ut tyvär.

det är bara att försöka justera eller operera skulle jag tro, helt klart så är det något i lådan som inte står rätt till PDT_Armataz_02_34.gif  och det lär knappat bli bättre med tiden, så det bästa är nog att byta eller riva ner den och gå igenom lådan och se om du kan hitta felet.

God luck mvh Hasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...