Gå till innehåll

Tätt tanklock


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

hej skulle behöva lite uppslag på vad för tanklock som är lämoligr till min valp, jag har ju höjt fastsättningen för tanken med ca en decimeter och då tank locken jag har ej håller tätt, så undrar jag om det är någon som vet ett tanklock som passar på orginal påfylnads röret på en 3314 och håller någorlunda tätt, annars så får jag detta broblem

 20070522_114708_måste_skaffa_ny.JPG

 som ni ser rinner det friskt ur påfylnads röret och nu hadde jag inte full tank heller, och värre backar är ju möjligt bara det fins fäste och inte lösgrus som här, måste ju finnas en luftningsfunktion på det så det utgämnar tryck vart eftersom det ändras i tanken så några droppar står jag ut med men inta att det rinner så här.

Jag har ju ingen lust att backa upp så fort det lutar lite och jag är relativt ny tankad, allternativt att aldrig köra med mer en halvtank när jag skall ut i terrängen.

Och att flytta upp hela röret blir för mycket jobb tycker jag har ingen lust att sätta rondellen i plåten där bak det för ändrar utsendet för mycket, men att dra röret innanför är ju ett alternativ om jag ej hittar ett bra tanklock.

 

Så slöpp lös iderena eller tips om vilket tanklock som skulle kunna lösa bekymret åt mej, mvh Hasse PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

konstigt att olje locket sitter skapligt på plats men tanklocket som har samma längd på klackarna som skall låsa inte sitter, men det verkar som det skulle ha varit längre klackar på locket för att det skall greppa riktigt på båda upphöjningarna på tank röret som man vrider upp klackarna på, det får bli att komplitera med något som jag kan trä över hela röret och lock å dra ut utvändigt tills jag hittar ett lämpligt lock huvudsaken att det inte pissar ut en massa bensin PDT_Armataz_02_34.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore det inte en ide att förlänga röret uppåt en bit så kunde man tanka lättare från dunk... ända upp till kanten så kan man stå uppe på flaket och tanka med stor tratt när man fått soppatorsk i djupa surhålet.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

jo det har jag tänkt på det är i prinsip bara att dra upp det innaför flak kanten i stället för att dra ut det i orginal tank hålet  på flaket den sitter bara med två skruvar och hydralslang klammor då jag satte en rejäl hydralslang mellan tank och påfylnads rör,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Åtgärdat nu har påfylnings röret flyttas innanför på flaket bakom vänster bak hjul, och man kan tanka med dunk rätt ner, nu står det rakt upp och är lättåtkomligt både från utsidan och från flaket,

Så det skall mycket till innan det rinner ut något nu skulle tro att jag lär lägga mej på sidan om det skall rinna ur något, samt så har en fjäder lagts in i röret för att försvåra slangning PDT_Armataz_02_23.gif nu kan tanklocket vänta lite till jag hinner på skroten och hämta lämpligt oljelock : Hasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
Gäst H.Hansen

Satt och letade en gammal tråd när jag såg denna.

Tänkte bara tala om att just volvos oljepåfylnings lock passade utmärkt till tank lock, när valpen välte så han det rinna ur ca 0,5 liter med full tank i innan jag fick den på hjulen igen,

Det tog viserligen inte lång tid men bra resultat med oljelock som tanklock för helt tätt får det ju inte vara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...