Gå till innehåll

Snabbspolning av flakbygge


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Fler stilstudier:

 

20061012_134747_Stilstudie_1.JPG

 

Valpen har tröttnat och lagt sig ner.

 

20061012_134807_Stilstudie_2.JPG

 

Vaffan göru egentligen?

 

20061012_134824_Stilstudie_3.JPG

 

Suck. Kan vi inte lattja med min boll istället...?

 

20061012_134839_Stilstudie_4.JPG
omega24v2006-10-12 13:51:48
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Valpen ja. Den "kör" alldeles själv, oavsett vilken låda man avser. Och det finns ingen växellåda heller, det är bara "högväxel" och "gasen i botten" hela tiden. Och sen är det som om man "vrider av tändningen", sten-sover...

 

Terrängframkomligheten är extremt god, särskilt om det ligger nåt äckligt och ruttnar längre bort. Än så länge bryr sig damen inte om herrar, men så småningom förväntar jag mig extrem terrängframkomlighet vid dess förnimmande av, av vinden långväga burna, doftsensationer från det motsatta könet.

 

Allvarligt talat, en bild ljuger. Visst är bilen fin, men den är penselmålad och precis lika krokig i plåten som vilken stridsvagn som helst. Flakets stomme består av idel skarvar mellan överblivna rörstumpar jag tagit till vara vid byggandet och en triangel utskuren där bränslepåfyllningen satt på LT45:an, fick jag helt enkelt ta den plåtbit som fanns till hands, inte alls plan, utan med förstärkningpressningar som inte alls passade.

 

Men faen, det var ju tvunget bli färdigt nån gång! Och redan på första köret, det på Ränneslätt jag postat lite bilder ifrån, så bangade jag vänster flakläm i ett träd när jag skulle över en sten. Så den är klart krokig, men det var som nån sa "det gäller att få första bucklan, sen kopplar man av..." smiley36.gif Äh, fram med släggan, sen finns tre liter färg kvar att blaska på. Och pensel har jag också. smiley36.gif

 

Men jag är ingen "slit-och-släng-typ" som skiter i hur grejrona mår och ser ut. Så jag är försiktig om den. De bucklor som den garanterat kommer få, ska inte vara krokiga så länge. Lämmen vete Håken hur jag ska räta, men det löser sig väl småningom.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

 Din beskrivning av valpen passar bra in på min hund ändå är han 7 år, ja du har rätt första buklan är värst sen vänjer man sej med att banka plåt kolla bara på folkracefolket dom ger aldrig upp, men som du sa grejorna skall hållas efter det är roligare om man kollat det mesta så man slipper överraskningar långt ute i skogen utan täckning på mobilen smiley36.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304
har du mer bilder på hur hytten såg ut i väggar och tak när du rev ner den? det kan komma till nytta då jag börjar greja med campern sen

 

Japp! Jag har säkert tio bilder på hyddan i olika stadier av nerskurenhet. Och på yahoogroups (se "länkar" för att hitta dit' date=' jag minns inte exakt adress) finns det några som byggt campers i olika former på sina 13xx, gott om bilder.

 

Lite komiskt var att när jag borrat loss alla popnitar från aluminiumplåtarna i ytterhöljet och lättat på takplåten, så tittar en klottrad "bild" fram på träskivan i taket. En "geting" med vingar och allt, men ritad som en penis och skrivet "bzzzzzzzz" bredvid. Det var nog inte meningen nån skulle se den "tag-en" nånsin... [img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/smiley36.gif[/img]
omega24v2006-10-14 18:53:01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Javisst! Och beträffande frågan du ställde om magnetventiler, som jag inte svarat på, så är jag kass på vad de pallar. Men 24V är de och såvitt jag begriper ska de kunna vara konstant dragna. De magnetventiler som kopplar in luften till maskinerna slås i princip bara till en gång efter semestern och från före nästa, i mellantiden bryter de bara luften när nödstopp trycks in och det är minsann inte ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst seekoman

Har oxå lite funderingar på ett husbils bygge.

Så om du har lust skulle jag oxå gärna kika lite på hur det ser ut under plåten på ett skåp.

 

seekoman@gmail.com 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst chrille_rieju
 hehe erik fint bygge ja kände inte alls igen bilen då du visade den omodifierad eftersom jag bara sett den me det fina flaket desutom tyckte jag att bygget va riktigt bra nt alls somn du skrev om att bilderna till delvis ljög smiley36.gif det enda jag hade kunnat klaga på hade vatt lackeringen som sagt!smiley1.gif men väldigt fint du är en riktig mästare m,e svets!smiley32.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

 hehe erik fint bygge ja kände inte alls igen bilen då du visade den omodifierad eftersom jag bara sett den me det fina flaket desutom tyckte jag att bygget va riktigt bra nt alls somn du skrev om att bilderna till delvis ljög smiley36.gif 

smiley9.gifTack!

 

det enda jag hade kunnat klaga på hade vatt lackeringen som sagt!smiley1.gif

smiley36.gif Ja' date=' det är klart. Jag har allt funderat på en riktig lack och gärna nåt blankt. Men militärt mattgrönt passar mig precis, det är ju i stilen och dessutom blir det inte särskilt konstigt att det kliver ur en räkel med M90 kamouflageuniform heller då.[img']smileys/smiley2.gif[/img] Ytterligare en fördel är att ett par penseldrag återställer ursprunget om jag är emot nånstans och det syns knappt efteråt att jag dessförinnan vart på med släggan från insidan. smiley36.gif Men det är fränt med tokblankt och välpolerat och dessutom är det lätt att hålla rent. Skit fäster inte lika bra på blankt som matt.

 

 men väldigt fint du är en riktig mästare m' date='e svets![img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/smiley32.gif[/img]
smiley9.gifsmiley9.gifsmiley9.gifsmiley4.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...