Gå till innehåll

Efterårets tur: Kola peninsula


Rekommendera Poster

Hej.

 

Så er det afgjort: JEG SKAL TIL RUSLAND. Yaaaaa

 

Jeg har været i Sovjetunionen, dengang det fandtes.

 

Nu bliver det som menig i en af 4 TGB 13 biler.

 

Vi skal se os lidt om, bl.a. gamle fangelejre.

 

Det bliver et eventyr som ikke ret mange andre eventyr.

 

Mvh

Den Dansk skrivende.

 

Man behøver ikke være dum for at være her - men det hjælper. SMIIIIIL

https://www.google.se/search?q=kola+peninsula&biw=1366&bih=608&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiU0MnXnL7LAhVDJ5oKHYPdC8kQ_AUIBigB

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Wow vilken resa du planerar, amfibie13 och massor av äventyr. Är det med dessa 13-bilar du skall resa?

Hej Johannes

 

Ja det er de to 13ener + to 13ener mere. De er relativt ens bilerne men udstyret er noget specielt. De laver stikaksler, CV led og X-fer gear (eller har steder at købe det)

De gutter er ikke uden evner og deres biler er ikke kedelige. Den ene har OM 603 motor den anden er også diesel. Som det ses har de kølerene på tage.

 

Jo, det bliver, teknisk en spændende tur. Men jeg er også meget spændt på at møde gruppen som består af folk og biler- folk fra Finland, Estland og en Tysker, en Islænding og JAAAAAAA mig.

 

Det får mig til at tænke planerne til VolToy 1600 igennem igen. Lige nu venter jeg på mulighed for at se de hjul jeg planlægger til Praga V3s som forhjul. Måske skal jeg vælge dem til VolToy for at være istand til at EVT køre Kola halvø tur.

 

PV3S kommer måske videre i det jeg har fundet en der mener at have gode muligheder for at hjælpe mig med registrering. (Jeg er ikke en ørn til det her i Sverige.)

 

God dag

Henrik

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej

 

Så lige en op date mere. Visa er udført i går og fingeraftryk er afleveret i dag. D.30/05 kan jeg hente mit pas, FORHÅBENTLIG med visa til Rusland.

Der sker ellers ikke meget i Kola 2016 gruppen.

Jeg har GeoCachet (skatte jagt med GPS.) og chekkede lige på Kola. Der er en cache der ikke er fundet endnu efter 3 år. Jeg og den Islænding der er med på turen vil se til den og forhåbentlig blive FTF (Først To Finde). Hvilket er noget særligt for GeoCacher. Rekorten for at finde en af de ca 400 cacher jeg selv har plaseret er 2 min fra den blev synlig på nettet til den første person kunne berette at bedkommende havde fundet beholderen med logbogen og skrevet det på nettet. Så 3 år er LAAAAAAANG tid for FTF.

 

Lidt ang. Praga er at jeg har fundet andre dæk end de tidligere omtalte. Dem håber jeg at købe i den kommende uge. Sandsynligvis bliver det de samme jeg vil bruge på VolToy (Volvo TGB 20 og Toyota HDJ 80) Hvis det bliver tilfældet kan jeg komme videre med at bygge på de to biler.

 

Kola 2016 bliver en STOR oplevelse.

 

Mvh `DDS´

Den Dansk Skrivende

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...