Gå till innehåll

bromsprov sv bilprovning


Gäst lars335

Rekommendera Poster

Gäst lars335

Hej !

 

har för mig att jag sett ett intyg förut på detta forum om att tgb11 inte skulle bromsprovas på rullprov vid besiktning, hittar ingen sån tråd.

 

kommer jag ihåg rätt eller har jag drömt

 

Lars-Åke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst lars335

jo men det verkar som detta inte trängt ut till bilprovningen

 

jag fick diskutera åtskilligt i fredags innan de gav sig och när besiktigsate senast 2005 då gjordes det.

 

Finns det dokumenterat ngn stans så man kan ha med sig ett papper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Sugga

De har listor i "datan" som talar om vilka bilar som de får prova och det är få volvomodeller och absolut inga gröna bilar med, så hänvisa dit om ni får problem.

I lista finns även instruktioner hur man gör på tillåtna bilar. Sugga2007-06-11 08:40:49
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

"Min" bilprovning i Gävle hade stenkoll på att TGB-11-13-20 INTE skulle åka rullbromsprovare. Som sagt, det skall dom se i datorn när dom tar upp fordonet med dess identitet. Gäller även ur-valpen, trots att det på den är manuell inkoppling av framhjulsdriften. Alltså bara provbromsning på väg för både C300 och L3314.

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen
PDT_Armataz_02_23.gif de har väll inte råd att betala lådorna om de skulle rasa vid koll på rullbanan, gamla bilar med skumma lägen på i och ur kopling av fri lägen, de är väll inte säker på vad de får i för växel lägen när de drar i spakarna PDT_Armataz_02_23.gif, tur att mina bromsar tar så fint på provbromsning på asfalt, på grus kan bak hjulen låsa sej först mycket spännande PDT_Armataz_02_25.gif : Hasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst puttep71

min  1111 blev bromsprovad på rullbromsprovare. men för att det skulle gå måste man bygla en kontakt under instrument  brädan .jag gjorde det inte själv utan det var polaren på milovekstan som fixade det.men dom sista gångerna har dom fått göra den alternativa bromsprovet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm "min" bilprovning testade en tandemdriven timmerbil på bromsprovsrullarna, vart prexis så han lyckades få stopp före en ganska ny Volvo...PDT_Armataz_02_08.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...