Gå till innehåll

Hjälp! Jag har köpt ett släp.


Tamaz

Rekommendera Poster

Jag impulsköpte ett släp igår när jag såg det på blocket.

 

Det är ett Br Oskarssons från -63. Obromsat med en totalvikt på 600kg, alltså får jag dra det bakom min 11:a i 80 knyck på B-kort enligt trafikverkets släpvagnskalkylator.

 

post-9208-0-94746200-1472112189_thumb.jpg

 

post-9208-0-01143800-1472112194_thumb.jpg

 

post-9208-0-45510600-1472112197_thumb.jpg

 

 

Handsken är nån riktigt gammal modell. Vet inte ens om det går att få på ett vanligt släpvagnslås.

 

Någon som haft släpvagn som vet hur det fungerar med regbesiktning osv? Jag är lite sugen på att se om det går att hitta lite större hjul, kanske längre dämpare (för att få upp släpet ännu högre), och sen undrar jag om det finns möjlighet att regga om det till 750kg maxvikt för att få lasta lite mer och/eller bygga kapell utan att tappa lastvikt. Är det genomförbart?

 

Elen glappar lite på några lampor så jag har tänkt att dra ny kabel och byta kontakt till en som fungerar bättre med terrängbilen, kanske byter till LEDs om min 24V->12V adapterkabel inte fungerar som tänkt och eldar upp alla glödlampor. -_-

 

Hela "balken" som skylt och lampor sitter på har ingen bärande funktion, funderar på att montera bort den helt och flytta upp allt så det blir mindre risk att det tar i saker i mer ojämn terräng.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...