Gå till innehåll

avgas system fråga


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Hej Hur är det får avgassystemet gå ut på höger sida bakom hytten vid bakhjulet på lätt lastbil eller veteran lastbil, jag snackar naturligtvis om min 3314 68a som skall in på besiktnig den 26 den här månaden.

Och i dag när jag skulle sätta dit systemet så tänkte jag dra det som det satt när jag köpte den ut på högersida vid bak hjulet, men kom att tänka på presis när svetsen skulle gå igång att det kanske måste dras hela vägen bak, och har letat upgifter i dag men utan resultat vill ju inte bygga ett system och sedan bli tvungen att kapa isär det och bygga nytt igen på grund av vad de säger på besiktningen (lokala bestämelser brukar ju finnas ) har jag märkt.

Om det satt så när den besiktigades senast vet jag ej eller om gubben jag köpte den av bygt eget, då han haft den obesiktigad och bara kört ut ved och timmer från skogen med den och är så gammal att han tyvär inte kommer ihåg hur det var.

Det är ju lätt att försöka få tag i bilprovningen i sandviken i morgon och fråga dem, men nyfiken som jag är så undrar jag naturligtvis, och vill gärna veta redan i kväll eller tidigt i morgon om hur det ligger till så jag vet om jag lär köpa mer rör eller inte, väder och annat har satt förhinder för många gånger redan och det borde ha suttit där nu, så är det någon som VET hur det står till mede detta eller tips på var jag kan söka info spesiferat, gärna en direkt länk.

ös på nu mvh Hasse PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille

Tjena hasse!

 

Det gick ut på högersida strax framför bakhjulet på vår gamle urvalp oxå och så långt jag kunde se så var det orginal. Jag har aldrig sett en urvalp med avgassystemet ut där bak ala personbil.

 

MVH

Chrille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lastbil...även lätt så räcker det att avgassystemet mynnar ut bakom hytten. Har en kompis med en VW pickis (den lilla typ golf med litet flak) där avgassystemet gick av...strax innan besiktning han krökte den rakt ut framför bakhjulet och den bakre burken slängdes således. Helt OK även enligt besiktningsmannen, är det lätt lastbil så är det.

 

Kom på bilen namn VW Caddy...
s-os2007-06-19 21:56:15
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Johan11

Är oxå intresserad av om man får dra ut det på höger sida. Tänkte gör det på 11: bilen när jag bygger nytt system i så fall. Onödigt att gå under hela  bilen till vänster sida om det inte behövs.

 

Mvh Johan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

ok det låter fint då jag redan kapat till rören som skall svetsas i hopPDT_Armataz_02_15.gif och presis var på väg att punkta upp dem innan jag ta ner det och helsvetsvetsar det löst på backen så jag kommer åt att få det tätt och fint PDT_Armataz_02_02.gif .

Tackar för snabba svar 00020149.gif , verkar som det alltid går att få snabba korekta svar på detta fina forum PDT_Armataz_02_44.gif mvh hasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja så tänte jag också Johan 11 det skulle ju bara bli i vägen i skogen eller en massa krökar för att få det över kardaner och undan för eventuella hinder i terrängen PDT_Armataz_02_38.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

jag har mitt system på höger sida och det var ingen reaktion på regbesiktningen.

men det kanske beror på vilken besiktiningsman du råkar på om det går eller inte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dragit ut mitt på höger sidan och tänker nog låta det vara där

tog bort sista biten som gick under när jag satte i winchen wiren var ivägen för röret så det var röret som fick gå bort PDT_Armataz_02_01.gif

 

hoppas oxå att inte besiktningen säger nått

har bestämt för mig att jag har läst att det inte spelar någon roll längre vilken sida det går ut på
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...