Gå till innehåll

broms problem


Gäst rayen

Rekommendera Poster

Gäst rayen

jag har bytt damasker fram på min 11´a.nu när jag är klar å har varit på prov tur så lyser bromslampan hela tiden.

jag har fyllt på bromsvätska och luftat systemet.

någon som vet vad det kan bero på ?

 

bilen drar till vänster när jag bromsar,är det bara justering på bromsbanden som gäller

eller kan det vara något annat fel.(den drog även till vänster innan jag byte damasker)

jag har haft lös trumman och kollat banden men dom verkar fina?

 

mvh jimmy "ingen mekaniker"berglund
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

broms lampan kan bero på elfel ,men att den drar till vänster både innan och efter kan tyda på att höger bromscylinder inte fungerar som den skall, borde nog ha sej en över syn men du kan ju prova att justera först, nu vet jag ej om det sitter en givare på locket till bromsvätske behållaren eller inte men gör det de så kan det ha hänt något med kontakterna på den då du skruvat av eller på den och då kan symtomet att bromslampan lyser förekomma annars så lyser den väll bara om handbromsen är i dragen och det kan vara kontakten där som strular, om man går till andra fordon så brukar det vara så, men mest troligt är att det hänt något vid kontakterna på locker eller kablarna där.

Någon med 11 a borde kunna tala om för dej om det skall sitta (nivåvarnare) på locket eller i burken. mvh Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11:an har ju två "givare" extra, en som sitter på bromspedalen som aktiverar lampan om pedalen gått för långt ned och sedan sitter det en till givare som kan tända lampan om en krets skulle tappa tryck...den givaren måste skruvas ut om man skall lufta i samband med att den tänts och man tömt systemet vid reparation eller så -annars kan den skadas då dess stift kan brytas av då den åkt ned i spåret och man börjar bygga upp tryck igen med pedalen... enligt manualen i alla fall.

 

nr 10 och 15 i schemat nedan

20070619_220342_11_broms.jpg
s-os2007-06-19 22:07:25
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

skruva ur den givaren och sätt tillbaka, lyser det fortfarande så har du en "pinne" bakom bromspedalen som behöver skjutas tillbaka sen ska det fungera riktigt igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst rayen

kunde inte hålla mig,var tvungen att gå till garaget.

tryckte tillbaka pinnen bakom pedalen å VOILA  lampan är släckt

tackar tackar

mvh jimmy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...