Gå till innehåll

Inloggning?


Gäst danneape

Rekommendera Poster

Gäst danneape

Undrar lite,,,,

När jag läser nya inlägg från datorn hemma så försvinner märkningen "nya inlägg"

men när jag loggar in från jobbet så är de inlägg jag läst hemma fortfarande olästa?

Antar att det har med cookies att göra,, men går det att få dem avbockade på profilen i forumet såsom det är på de flesta andra forum?

Ber om ursäkt om det är dumma frågor men jag är allt annat än en hacker,,

Möjligen en ler hackare. smiley2.gif

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

H.Hansen är väldigt nära.... på varje maskin/Pc som du loggar in med läggs det en coockie som kännre av vad du har läst och inte läst.

 

Så när du loggar ut från en pc och in på en annan, så finns inte den informationen på den nya pc´n, så då får man starta på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte detta med lästa trådar sparas i användarens profil, istället för i cookies? När man byter dator ofta (tex mellan jobb/hem/kompisar) så kommer tappar man ju infon om vad man läst eller ej. Dvs under förutsättning att man loggar in... Har sett detta funka på andra forum, så varför inte även här?? Jag kanske må vara lite petig, men en sån funktion skulle vara värdefull för mig ailllafall.

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Noterat... men det ligger inte i funktionen till forumet idag. Så antingen måste jag hacka det själv, eller så får jag lägga in det som en request till dom som gör forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...