Gå till innehåll

Besiktning med bänkarna i TGB 21


Gäst Bullorg

Rekommendera Poster

Gäst Bullorg

Nån som vet om man kan besiktiga en TGB 21 med bänkarna i.

Aldeles nyköpt och förreggad.

 

Jag vet att bilen är reggad för 1 passagerare men i tillägsinfon står det att den är utrustad med lätt utagbara bänkar för person transport där av frågan.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Det är bara att besikta med eller utan bänkar,, de tittar inte på flaket,,

Ska du däremot regga ner den till lätt lastbil så kommer du nog inte under 3,5 ton med dem i,

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Försvarsmakten har dispens för att köra folk på flaket, 17 st om jag inte minns fel för en TGB-21, TGB-22 några färre pga LV-facken längst bak. När den övergår till civil registrering så förfaller dispensen, och då är det som tidigare nämnts en passagerare som gäller. Den enda möjligheten att köra folk på flaket skulle kunna vara att regga om den till buss. Någon som testat?

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fördel med att registrera ett fordon som buss är att om du skall resa utomlands med den och ta färja så är färjebiljetten för buss mycket lägre än för lastbil. Bussen betalar för antal passagerare. Fick denna infomation av en Duckw ägare. Han kunde ha registrerat Ducw:en som lastbil men valde att registrera den som buss. Fast egentligen kan man ju tycka att han inte behöver åka färja då den är amfibisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bullorg
Du får inte köra folk på flaket när du kör den civilt...

 

De vet jag.

 

Men får och får.

Har inte sett en polisbil hemmavid på 5 år.

 

Jag ställde frågan för att jag orkar inte plocka ur bänkarna inget annat.PDT_Armataz_02_11.gif

 

Å omreggning till lätt är inte å tala om.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...