Gå till innehåll

Sladdarna till fördelningslådan


Gäst Yoggi

Rekommendera Poster

Gäst Yoggi

Jag har som bekant precis bytt fördelningslåda på min 13-bil. Det sitter en givare som det finns 4st stift där man ska koppla på 4st sladdar. Men hur ska dom sitta? Alla sladdar är märkta med "JORD" Antar att det är en givare till instrumenteringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

på kontakten står det 15 och 50 vid dom 4 stiften, sätt svartvita kablarna på 50 och  svarta på 15 Daniel.L2007-07-06 17:07:31

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst Yoggi
du kan sätta dit dom med kontakten på plats så skruva inte bort någonting

 

Jag tycker själv att jag har lite "gynekolog-fingrar" men hur i hela friden lyckas du montera på dom 4 sladdarna på kontakten när kontakten sitter inskruvad i fördelningslådan? Utan skåpet på plats är det kanske inga bekymmer, men är skåpet är på plats är det nära nog omöjligt. Jag svor ett par ramsor idag och sen gav jag upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

@Daniel.L & Yoggi

 

på kontakten står det 15 och 50 vid dom 4 stiften' date=' sätt svartvita kablarna på 50 och  svarta på 15 [/quote']

 

Hur funkar givaren? Är det två lika slingor, därav 2* 50 och 15 som bryts/sluts? Så det inte spelar någon roll vilken av svartvita som sitter var? Och den bryter/sluter när i och med hög/låg väljarens läge.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man förväxlar stiften så blir kretsen fel och funktionen för framhjulsdrift i/ur fungerar inte riktigt, Kretsen skall brytas när man lägger in framhjulsdrift med lågväxel så jag skulle tro att man får permanent framhjulsdrift om kablarna förväxlas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...