Gå till innehåll

Nästan köpt en 9033


Gäst motornisse55

Rekommendera Poster

Gäst motornisse55

Jag skulle idag åka ner över halva sverige för o köpa en valp. Till transporthjälp hade vi en Scania 86:a. Och när vi väl var där:ROSTHÖG!!

Och när han öppnade dörren och man fick se spindelnät, och det regnade in, möglig..

Och det var rost på hela motorkåpan, instrumentpanelen mm. Och innertaket hängde i en båge.

Däcken var slut. Han påstod att den gått tusen mil men de var nog elvatusen mil!!.

Över telefon hade han sagt att den hade lite skönhetsrost och en rambalk var rostig. Och bilden han tagit var framifrån och det var det enda stället utan rost och han "hade inga fler bilder", så jag har nog aldrig blivit så besviken som nu tror jag.PDT_Armataz_02_06.gif

Men jag får väl leta vidare..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Vad trist! Tyvärr är det alltför vanligt med såna lurendrejare. Jag har aldrig fattat varför. Endera är fanskapet utan ögon, eller tror man allt sitt eget är felfritt och vägrar tro det man ser, eller så tror dessa skitstövlar att man prutar och köper. Varför inte säga som det är istället??? Man blir ju förbannad när man kommer till en som sagt att nåt är bra och det bara är skit. Är man ute efter nåt bra åker man ju hem utan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst motornisse55

Japp, det blev till o köra hem utan. Bränslet gick väl på tvåtusen spänn.

Det fanns inga skärmkanter eller nåt sånt. Och den hade nog vlt eller stött emot ett träd för taket var intryck ovanför bakre sidodörren så det var en stor glipa så där regnade de också in.

Den är ute på blocket nu för 9.500kr(köp den inte eller ring, vad ni än gör)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

det låter som om det är prutbart pris på den då du vet inte hur den var i axlar,lådor och motor och om det satt några skapliga däck på den, då ja man ju kunna köpt den som reserdels bil men inte för mer än halva priset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst motornisse55

Axlarna var rostiga,väven var framme på däcken, motorn vat inkappslad i ett lager av rost,skit o olja så det var nog inte o tänka på.

Han var inte prutartypen utan snarare lurartypen. 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Surt... har träffat min beskärda del av den typen, så jag vet. Nä rent mjöl i påsen är min grej, det tjänar alla på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

ja hu jag såg det på blocket när jag kollade efter en valp åt min fiske kompis.

jag skummade i genom alla anonser som fans nu och det var en kapellare som stack ut för 17000 med servis papper och lite annan dokumention som var i fint skick för de pengarna (på bild) i alla fall ,sedan fans det naturligtvis några fina men då var det dubbla priset så jag skall kolla på kapellarn lite till och ringa åt honom och höra lite om den
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst BigBadChevy

Hej hej , e ny här på forumet , men jag tror det e min Valp som diskuteras i denna tråd ?.

 

Killen jag köppte den Bodde en bit utanför Vallåkra , och hadde gården full med gamla bilvrak ..

 

Vist bilen e kanske ingen skönhet , och jag hadde med blivit besviken och jag hadde åkt långt för att se en bil som där bara skulle vara lite "skönhets-rost" på, det var ju lite mer om man säger så .

 

Men riktigt så dålig som det skrivs är/ var den väl inte ??

 

Hur som helst åkte mest o kollade på den mest för skojskull , tyckte det verka vara en kul bil och köppte den .

 

Lagade en del rost och åkte till besiktningen med den , så nu e den besiktigad och klar PDT_Armataz_02_02.gif..

 

Hur som helst har jag nog alldrig haft något så kul fordon för 9000Kr .

 

Mvh
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog svårt att göra fynd för 9000:- Kostar inte bilen mer får man räkna med att det är mycket rost och ett rep. objekt. Dock borde säljaren talat om det så du sluppit göra en lång resa i onödan. Men priset avspeglar ofta skicket och det är svårt att göra fynd. Man får vad man betalar för.

Men som BigBadChevy skriver ovan med lite rostlagning så gick den igenom besiktningen. Nu har han en besiktigad Valp 9033 för 9000:- Tycker inte han har gjort en dålig affär.
Beau2007-08-19 01:35:58
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Jaså trevligt att det blev bil av den igen PDT_Armataz_02_43.gif .

Själv gav jag 5000 med en liten winch och timmer vagn för min, den var ju körbar då någon besiktning hade den inte klarat.

Men jag ville ju ha ett besiktigat fordon så, det har ju blivit en del ändringar och saker som har lagats och byts ut PDT_Armataz_02_38.gif . Nu motorn som skall bytas klart jag har kört en del med den sedan jag köpte den och saker slits ju,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...