Gå till innehåll

Bytte avgassystem på min tgb


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst Daniel.L
Snyggt!

En fundering bara' date=',, sitter flexislangen på alla bilar?

Finns ingen på min 20bil, det är rör hela vägen,,

//Danne
[/quote']

jag har bara haft rör på mina bilar med, så det är säkert eftermonterat

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Tackar.. blir ju snyggare när jag får helsvetsat det. Jag har haft flexislang på båda min 11:or. Någon som vet varför man har det på några ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag har sett båda också. MYCKET sannolikt en förbättring med slangen. Jag har varit emot sten med min lastbil och det blev ögonaböj bludder från både skarven bakom ljuddämparna och skarven mellan. Eftersom grenröret sitter ganska så orörligt, lär slangen tillåta tillräckligt med flex för att inte knäcka ett avgassystem på en gång i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Yoggi

Stiligt! På min så går det ett rör ifrån högersidan efter burkarna, under fördelningslådan och ut på vänstersidan av bilen. Jag funderar på att kapa loss röret som går under bilen och dra ut röret på höger sida av bilen istället direkt efter burkarn. Då slipper man ha ett rör som tar markfrigång under bilen. Då blir resultatet precis som du gjort Andreas. (inte lika snyggt förståss men ändå..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bönngas

har någon tänkt på de att polis/besiktning inte brukar gilla att avgassystemet går ut på höger sida?? men annars ett snyggt jobb!!

bönngas2007-07-19 22:54:19
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Absolut.. tanken är tänkt. Utan att vara 100% säker vill jag minnas att det är lite annorlunda regler för fordon över 30 år. Skulle det nu vara så att någon trots allt gnäller så är det väldigt enklet för mig att lägga på en extra sväng och komma ut på vänstersida med systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Vill jag också tro... nu skall inte min TGB in på besiktning för nästa vår, och kommer det någon kommentar så rycker jag bara på axlarna och säger... ¿Que?

 

Så får vi se om den går igenom eller inte.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Bilprovningen sa att det inte spelade någon som helst roll för min del vilken sida det gick ut på bara det kom ut bakom hytten, gammal bil+ lätt lastbil var svaret jag fick när jag frågade om varför det var ok

flexislangen är nog vädigt bra hade funderingar att sätta dit en när jag bygde nytt nyligen då det blev för stumt utan och grenröret sprack i fästet i stället för att något annat gav sej, funderar fortfarande på det då när jag helsvetsat alla rör och det inte fins så mycket utrymme till rörelse är jag rädd att samma sak händer igen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mikal

Som Hansen skriver så spelar det ingen roll vilken sida röret går ut på.

 

Såhär ser min bil ut under efter reparationen som orsakades av en gren på fel ställe.

Det lilla flex-röret var lite som en papp-rulle, men det är ju bra att det

finns något som tar smällen så man slipper kröka hela faderullan. PDT_Armataz_02_08.gif

20070720_174901_14-Juli-036.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en stubbe under avgassystemet, knäckte grenröret. På väg ut ur skogen slog det eld i  bilen pga gnistor från grenröret. Tur att man hade brandsläckare med sej!

/Kim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...