Gå till innehåll

Äntligen!


Gäst FormerMazda

Rekommendera Poster

Gäst FormerMazda

Erik: Hahahha! Nääe, inte än! hoppas jag..

 

monkysa: Nääe, jag är ju glad över det som hänt ju! Suckzuki är bara roliga o dra loss. Iallafall de första fem, sen när man närmar sig 20 fastkörda små skalbagar så ledsnar man iofs..

 

Näe, svaret kommer inom en timme! "Ska bara" först!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Hm, gick visst fortare än jag räknat med.

Men men, sugna o nyfikna kanske?

 

JAG HAR KÖPT HUS!!

 

Inledning:

Jag är född och till en början uppvuxen på landsbygden. Där stortrivdes man, iofs. trivs de flesta barn sålänge de är barn.. Men men, mor o far delar sig och jag följer med mamma till tranås. Här har jag bott större delen av mitt liv. I en massa olika lägenheter. Men så fort man har haft chans så har man varit hos pappa, på landet.

Så, nu på senare tid när man känner sig lite mer vuxen så har ju tanken om hus dykt upp. Nåt jag gärna vill ha. Så, jakten har börjat.

Många hus har man sett på nätet, men dessa har jag bjudit på:

Hus 1: I Asby. En helt ok villa. Dock var det för mycket pengar då för mig.

Hus 2: I Asby. Liten enplansvilla. Oljevärmd o allt hemskt. Pucko till kärring som dessutom lurade mig.

Hus 3: I Asby. The final. Huset jag har köpt! Gick till såhär:

Torsdag 12/7: Är hos brorsan i Asby o har det allmänt trevligt på ett familjerally med tipspromenad. En man kommer fram till mig och undrar om jag letar hus. Japp blev svaret, så fick jag ett telefonnummer att ringa.

Fredag 13/7: Ringer, och är nummer 1 på listan av intressenter. De ska bara städa huset innan det ska visas.

Måndag 16/7: Visning. Huset ser toppen ut! Ganska stort, men hellre det. De har städat massor och "flyttstajlat" med vedpinnar i öppna spisen. Känns som priset kommer trissas upp. Men men, är intresserad och när titten är klar så frågar jag om priset. Både bror o jag gissar på en 500 000kr. När han då kläcker ur sig att de tänkt sig 260 000kr så höll jag på o dimpa i backen. Fann sans och sa att jag tar med förbehåll att vi besiktigar det först.

Onsdag 18/7: Besiktning. Huset är mer eller mindre tipptopp! Ingen fukt what so ever. Det enda är att takpannorna behöver bytas inom en 5års period. Sen ska väl huset dräneras om inom en 10års period. Efter besiktningen så gick jag o besiktningsmannen åt sidan på hans begäran. Då sa han att jag skulle vara lycklig för fyndet. Det huset ska egentligen kosta det dubbla!

Torsdag 19/7: Ringer banken med uppgifter, skulle åkt dit också för diverse underskrifter. Fick bli en bank i aneby på grund av semester och sånt.

Fredag 20/7: Har varit på banken. Allt är klart där nu! Har även blivit kontaktad av mäklaren som ska sköta pappersbiten, och vi ska alla träffas på tisdagen den 24/7 för att skriva det sista!

 

Husbeskrivning:

Tomtareal: 1151kvm. Har ingen bra uppgift på bo och biarea, men eventuellt 118 bo och 80 bi. PDT_Armataz_02_08.gif

Källaren har garage, förråd, pannrum, tvättstuga, hall samt matkällare.

Bottenplanet inhyser 2sovrum(14,5 + 10kvm), vardagsrum(22,5kvm), kök(12kvm), hall samt toa med dusch.

Övervåningen har 2 sovrum, möblerbar hall och två längsgående vindar med lågt i tak.

 

Renoveringsbehov: Nytt kök rätt igenom. Sen är det bara färg o tapeter och slipa lite golv. Toan ska väl få lite nya tapeter också.

 

Japp, bilder finns:

1.jpg

 

2.jpg

 

Fler bilder kommer vid senare tillfälle. Och ja, en moderator får gärna lägga in bilderna direkt i posten.

 

Vad säger man. JAG ÄR SÅ HIMLA GLAD NU!!
Andreas.E2007-07-20 14:45:06
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik

Gratulerar! Med det priset blir det mycket pengar över till ett stort garage och ett dussin terrängbilar  PDT_Armataz_02_43.gif.  Otur som jag har är jag uppvuxen i storstadsområde och här får man inte ens en utbränd husvagn på en kolonilott för de slantarna. Lycka till och kör inte upp för mycket hjulspår i trädgården!! PDT_Armataz_02_29.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Tack alla!

 

Det där med hjulspåren i trädgården får vi se.. Finns ju en liiiten slänt. Undrar just om 11an går upp diagonalt för den på bara bakhjulsdriften..? Hmm...PDT_Armataz_02_05.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Tack alla igen!

 

Daniel.L = Har i stort sett aldrig vunnit på triss. Men antingen så går all tur till det här. Eller så har turen vänt. Hmm.. Ska nog köpa en lott imorrn. Idag.

 

Yoggi = Ett ord: Carport!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt bra köp ser de ut som,häromkring får du en tomt på sopstation för dom pengarna...ska du handla mkt till huset typ,kök byggmaterial,mm så ta en tur till Polen,5 mil från färjan,under halav priset,och många Svenska företag ligger numera i Polen så du köper samma som hemma fast mkt billigare,lycka till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

stiligt gratis till hus köpet, klart det blit en stor carport som så småningom blir ett extra garage ta lite i taget så märker ingen det PDT_Armataz_02_25.gif 

Ja det var ju ett super pris för det huset, tegel = lättsköt ingen målning på somaren då det skall köras terrängbil i stället PDT_Armataz_02_02.gif ,
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

cato = 11:an står tryggt hos min bror, några kvarter från mittt hus!

 

H.Hansen = Trähus är fina, men fy för måleri. Jag har väl inte letat efter tegel, men ratat en del med trä..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Och idag är huset mitt på alla de sätt o vis! Tillträde, lagfarter, you name it! Allt är ordnat!

 

Ikväll börjar renoveringen! Kanske ska starta en tråd om det också om intresse finnes?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Hehe! Där drar jag som ADMIN gränsen för vad som skall tillhandahållas här på Terrängbil.net. Det förekommer redan för mycket husrenoveringar, torp-styling och Gud vet allt på TV. Det närmaste husrenovering som för framtiden får förekomma här är garagerenovering/bygge. 

 

Ta nu inte dessa ord på så förbaskat stort allvar va?! PDT_Armataz_02_23.gif

 

Och vad beträffar hus-köpet Anders, så är avundsjukan fortfarande lika stor och än en gång grattis!!! Njut och bo in dig ordentligt nu.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...