Gäst ErikC304 Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 Karosseriskarvar rostar gärna och börja läcka in Det finns åtskilliga som klagat över "dusch i nacken" när de bromsar sin elva och det beror ofta på torrsprucket kitt i plåtskarvar och många är det rostigt inunder det gamla kittet som sitter kvar. Det här har jag gjort själv och det duger åt mig. Jag ger inga garantier att alla andra lyckas, var och en måste ta ansvar för det de gör. Men jag visar gärna vad jag gjort och svarar på frågor. Jag gjorde rent skarven mellan takplåten och fronten genom att pilla bort löst, torkat karosserikitt med en liten mejsel. Därefter körde jag roterande borste på borrmaskin in till ren plåt och knackade försiktigt plåtkanten rak med en hammare. Sen kommer jag inte ihåg om jag tätade med karosserikitt först, eller rostskyddsmålade. Men karosserikitt finns antingen på tub eller i burk och smetas lämpligen ut med ett finger. Ju mer man får in i skarven, dess bättre. Som rostskyddsfärg använde jag en gammal burk Roststopp jag redan hade, men enligt lackproffsen är det egentligen inte mycket att ha. Vad man ska ha istället vet jag inte och eftersom jag redan hade burken, så gjorde jag av med den. Den lär hursomhelst vara hundra gånger bättre än såsom skicket var innan...omega24v2006-10-12 19:29:43 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst putte Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2006 Jag använder endast Hagmans 2 komp färg till plåtarbeten. Bryt isär plåtskarven lite måla sedan å knacka ihop skarven å stryk på kittet. Det finns en vassare färg att köpa och den heter Mirakelpaint. Går att köpa hos vissa som handlar med veteran produkter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.