Gå till innehåll

38-40" däck


Gäst marcus!

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Som Johan säger, Volvo C3 är inte den bästa bilen att grisa ner sig ordentligt i. Den är en extrem terrängbil från början och det är väl inte så att det inte går att bygga om den, men det förstör liksom lite av vitsen med modellen. Det är en LASTBIL och för tung att piska runt i lervälling med. Ska man åka på mjuk mark är ett lättare fordon att rekommendera och allra helst om man vill ha kapacitet att piska gegga. Stora hjul kräver mycket moment att vrida runt och det finns skäl till varför jänkar-åttorna är poppis i byggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mattias

Har nu kört med 38,5 boggers på min 11-bil i ca 2 veckor och skillnaden mot dom gamla cross country sulorna är total.Där jag tidigare fastnade och fick bogseras upp av traktor,där kör jag nu både fram och tillbaka utan spärrar.Svängradien har dock försämrats något och det går tyngre på landsväg,men där ska jag inte uppehålla mig så mycket.Vilka härliga däck säger jag baraPDT_Armataz_02_44.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst marcus!
Har nu kört med 38' date='5 boggers på min 11-bil i ca 2 veckor och skillnaden mot dom gamla cross country sulorna är total.Där jag tidigare fastnade och fick bogseras upp av traktor,där kör jag nu både fram och tillbaka utan spärrar.Svängradien har dock försämrats något och det går tyngre på landsväg,men där ska jag inte uppehålla mig så mycket.Vilka härliga däck säger jag bara[img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/PDT_Armataz_02_44.gif[/img]

 

roligt att höra!

funderar nämligen på ett par Boggers PDT_Armataz_02_11.gif

Men du var inte tvungen att höja etc?
marcus!2007-07-23 23:54:23
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mattias

Det enda jag har gjort är fälgbreddning på 2 tum,skulle ha kunnat bredda mer men det går bra ändå.I visst läge på framhjulen och max infjädring så tar däcken i inne i hjulhuset,det som sker är att all gammal lera rensas bort.Vet man om bristerna så får man ju köra därefter.Annars inga problem.

Upplysningsvis kan jag meddela att mina fjäderpaket är rätt så nya,8-blads runt om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mattias

fjäderpaketen var bytta av militären,har för mig att jag läste om bytet i servicepärmen.Det satt även kvar nån typ av pappersmärkning klistrat på paketen när jag köpte bilen för ca 2 år sen.har ingen aning om kostnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Jonnis
Jag lyckades inte få upp bilderna här' date='men det funka för mig på volvovalpifocus,kolla under 38,5 bogger bilder.[/quote']

 

SUPER NICE  PDT_Armataz_02_44.gif 38.5x?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst kurtz

Hej ronny.

Dom satt i när jag köpte den.

Trist för jag gillar oginal stolarna.

Har du delar till din 1111 . Skulle behöva plasten över knapparna till min .?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Gastorn

Hej, den plasten var borta på min med när jag köpte den, det går nog att använda fönsterplast. Det finns en 1111 bil på skroten här i Visby där jag är nu, men tyvärr så är det mesta plockat på den nu och likadant är det på dom tre 13 bilarna och som tyvärr nu är lite till tryckta och så är det en del rost på dom men ramarna såg ut att vara i bra skick. Dom har även en tgb 30 bil som dom har börjat plocka grejer ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...