Gå till innehåll

Höstträff i Bjurbäcken 2007


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst danneape

Sitter på jobbet,,

Hemkommen efter en kanonhelg i bjurbäcken!

Tack Trond för en perfekt helg.

På torsdagskvällen när jag kom till lägret så satt Beau å väntade,,

Efter några timmar dök även Seglarn upp med en otrolig resehistoria,, men den får han berätta själv,, PDT_Armataz_02_03.gif

Några korvar och öl senare gick vi och knöt oss.

På fredagsmorgonen upptäckte vi att bälgen på Seglarns 11bil hade spruckit,

Några tele samtal senare var en bälg på väg uppåt med Hicke som skulle komma på lördagsmorgonen.

Vid 13 tiden dök även Trond in i lägret så då drog vi ut i skogen för att åka till min flickväns stuga och hämta ved, på vägen svängde vi även in till Lennart som också bor i krokarna.

När veden var hämtad,, (på små ickevägar) så var det nästan dags för middag så vi åkte mot lägret igen, för mer korv och öl,, PDT_Armataz_02_02.gif

Lördagen tar vi senare,,, PDT_Armataz_02_05.gif

//Danne

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Såså Andreas,, PDT_Armataz_02_03.gif

Ok liiite till då,,

På Fredagskvällen innan det blev mörkt så passade vi, / jag på att riva axeln så damasken skulle gå fort att plocka dit på lördagen, (tror jonas tog ca 20 bilder på det) hehe,,

Rune (Jeep) dök även upp innan jag började skruva,,

Hicke dök upp vid 8,30 på lördags morronen och även hans bror,, med endast 3 hjul på släpet, lagret hade skurit så han blev omkörd av ett däck,,

Sedan fyllde det på med fordon,

Damasken blev ditsatt på några minuter och med återmoterad hjulväxel och påfylld olja så bar det iväg på äventyr,,

Första sträckan blev den som vi avslutat med de senaste gångerna,, ni vet där Andreas nästan blev överkörd av en 20bil på filmen, PDT_Armataz_02_01.gif

fast denna gång vände vi inte,, det blev INTE lättare längre in,,

utan att briljera,, så kan vi väll säga att de flesta som var med var glada att jag och Hicke hade 6hjulingar att dra runt alla andra med PDT_Armataz_02_44.gif

De enda som inte fastnade var vi,, PDT_Armataz_02_44.gifPDT_Armataz_02_44.gif

Det blev förresten bara en sträcka på lördagen för det började mörkna när vi kommit ca 2km PDT_Armataz_02_07.gif

Så vi tog grusvägarna tillbaka till lägret,, väl i lägret så hade jag ett lufttomt framdäck,, (tyckte väll att den drog i ratten)

På med reserven så var det fixat,, fanns de som hade mer än så att fixa med,PDT_Armataz_02_06.gif

Kvällen avnjöts med de närmast sörjande som inte var rädda att campa, PDT_Armataz_02_03.gif

Jag jonas carl hicke trond och jeep,

På söndagen bröt jag upp förs för att få lite sömn på dagen då jag jobbar natt denna veckan och de andra drog ut i spåret igen.

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa TGB 20 bilarPDT_Armataz_02_43.gif utan Hicke och Danneape hadde vi varit kvar på kalhygget fortfarande. Visseligen är TGB 20 lite väl stora, men dom tar sig fram väldigt bra i svår terräng.

 

Mvh Rune M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

*njuter* PDT_Armataz_02_23.gif Här sitter jag, mer hoppande än still och kan nästan inte bärga mig från att ge mig ut och slänga upp campern och ge mig iväg 35 mil till värmlandsskogarna. Undrar hur det skulle se ut. HALLÅÅÅÅ, var äääär ni??? PDT_Armataz_02_23.gif

 

Blir kul att se bilder. För attan: var är Beau? Han som bor närmst! PDT_Armataz_02_23.gif Posta bilder nu! *otålig*
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*njuter* PDT_Armataz_02_23.gif Här sitter jag' date=' mer hoppande än still och kan nästan inte bärga mig från att ge mig ut och slänga upp campern och ge mig iväg 35 mil till värmlandsskogarna. Undrar hur det skulle se ut. HALLÅÅÅÅ, var äääär ni??? [img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/PDT_Armataz_02_23.gif[/img]

 

Blir kul att se bilder. För attan: var är Beau? Han som bor närmst! PDT_Armataz_02_23.gif Posta bilder nu! *otålig*

 

Beau och Trond är kvar i lägret till måndag.

 

Mvh Rune M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag är hemma nu. En verklig kanonhelg! Klockren som Danne säger. Dom verkliga entusiasterna dök upp redan på torsdag, Seglarn, Danne och jag. Först var jag, (då kan man välja bästa lägerplatsen). Seglarns hund hade svalt bilnycklarna till hans tgb 11 så han fick tjuvkoppla och blev ngt försenad. På torsdag drack vi öl och grillade korv. På fredag kom Trond och vi körde lite offroad hämtade ved drack öl och grillade korv och Danne förberedde för Damaskbyte på Seglarns bil. På lördag morgon började det rulla in fler bilar.

Det blev 2 Valpar, 2 tgb 20, 3 tgb 11, 1 tgb 13, 1 tgb1111 samt några icke gröna fordon.

Vi delade på oss inför lördagens körning så att Trond ledde gruppen för den tuffa offroadkörningen, medan jag ledde gruppen för den ngt mindre tuffa delen. Dom tuffa gossarna kom 1100 meter. Och fick uppleva otaliga fastkörningar, bilbrand, två punkteringar, bucklor, krossade lyktor, avrivna karossdelar, en kokande motor, m.m kul på åtta timmar! De ngt mindre tuffa oldboysen körde 40 km på mestadels dåliga traktorvägar och stigar och fick en spegel avbruten.

På söndag blev det åter offroadkörning över stubbar och sten och alla kvarvarande deltog plus att en senkommen tgb 13 tillstötte. Det blev värre och värre, speciellt för de 6 hjuliga bilarna eftersom skogen tätnade mer och mer. Uppfinningsrika som vi är fann vi råd även på det!

 

Kul var det och alla stortrivdes, Tack Trond.

 

Bilder lägger jag in på forumet under avdelningen "bilder"
Beau2007-09-09 23:05:16
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde berätta att Seglarn såg tre älgar innan han svängde av till Bjurbäcken.

Nästa dag (fredag f.m.) när Trond kom såg han också tre älgar i Bjurbäcken. Men på lördag förmiddag när vi drog iväg på offroad körning såg Trond en varg på vägen , men han missade att köra över den så han gav tecken till Seglarn att han skulle ta den. Trot eller ej men även Seglarn missade att klippa vargen!!

 

Föreningen nolltolerans Varg sektion Värmland.

 

 

En grävling historia från grannbyn till Bjurbäcken:

En gubbe bodde med sin far i ett gammalt torp i skogen utan ström. Han hade som husdjur en grävling som han dresserat. En dag hade han varit borta längre än beräknat så när farsgubben kom in blev grävlingen ilsken och jagade upp gubbdjäveln på köksbordet. Men gubben lyckades nå geväret och skjuta grävlingen. Sonen blev förbannad och gubben fick bo i kolarkojan i två månader.

 

Sann historia och bild på kolarkojan.

 

Se foto på kolarkojan.

När jag skulle lägga in min förkrympta bild till 80 kb fick jag "access denied" no permision etc. Så det blir ingen bild.

 

Kanske jag har blivit censurerad?
Beau2007-09-10 02:12:05
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga snuskbilder, Beau!!! PDT_Armataz_02_23.gif Jag vet inte vad som är fel. Och dina bilder du skickade får helt enkelt dröja till ikväll, för jag har två minuter på mig här på jobbet, sen måste jag sitta i bilen på väg till Göteborg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...