Gå till innehåll

bensinpump (uralium)


Gäst cato

Rekommendera Poster

bensin pumpen er trasig(mekanisk typ) er det noen ide och montera en el pump istedet, eller vil denne gi for mykket bensin....hummmm jag undrar.....

 

mvh cato

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Wallys

Det finns elbränslepumpar för förgasarmotorer att köpa, de ger lägre tryck/flöde än motsvarande till insprutningsmotorer. Jag har inte haft några problem med för mycket flöde eller tryck då jag använt en sådan pump.

Biltema ex,vis har båda modellerna i olika utföranden beroende på modell och placering.

De senare ska/kan inte användas till förgasarmotorer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elektrisk drivstoffpumpe

Universal. Leveres med vibrasjonsdempende festering, festeskruer, ledninger og rørkoblinger 12 V.

299,00 kr

Elektrisk drivstoffpumpe

Universal. Leveres med vibrasjonsdempende festering, festeskruer, ledninger og rørkoblinger 12 V.

Fra:

199,00 kr

Elektrisk drivstoffpumpe

Universal. Leveres med vibrasjonsdempende festering, festeskruer, ledninger og rørkoblinger 12 V.

 

 

Biltemas elektriske for- (primær) og hoveddrivstoffpumper tilsvarer bilens originalpumpe (samme tekniske spesifikasjoner). For enkelte bilmodeller kan det likevel være nødvendig med enkelte mindre modifiseringer.

Biltemas elektriske for- og hoveddrivstoffpumper har god funksjon, god konstruksjon, stille gange og lang levetid.

 

 

 INTE VET JAG men vil den gi for mykket bensin slik att den vil renne over eller er det en sperr som hindrer dette........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Till Uralen lär det finnas gott om reservdelar, men man kanske får muta en och annan rysk posttjänsteman... PDT_Armataz_02_23.gif

 

Vad beträffar Volvos originalpump finns den på Biltema för kring tvåhundringen. På två av mina bilar har de behövts bytas på grund av läckage.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...