Gäst mikal Postad 27 Juli , 2007 Rapport Share Postad 27 Juli , 2007 Många av er verkar ha pulat med damaskerna på framaxeln och kanske någon av er har en ny eller gammal liggande? Jag skulle vilja ha måtten på dom. Diameter här och där, höjd... bla bla. Och gärna en enkel skiss på damasken. Är det mycket begärt eller!?!??!? va va va?!?! Skämt å sido. Micke. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Andreas.E Postad 27 Juli , 2007 Rapport Share Postad 27 Juli , 2007 Jag har en ny liggande som jag kan mäta om ingen annan hinner före. Kan se på det i morgon !! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst mikal Postad 27 Juli , 2007 Rapport Share Postad 27 Juli , 2007 Det vore väldigt snällt isåfall Andreas! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Andreas.E Postad 27 Juli , 2007 Rapport Share Postad 27 Juli , 2007 Inga problem Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst mikal Postad 27 Juli , 2007 Rapport Share Postad 27 Juli , 2007 Kanske en digitalbild också? *blink* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 28 Juli , 2007 Rapport Share Postad 28 Juli , 2007 Kanske en digitalbild också? *blink* Tyvärr visar inte bilden lamellerna nåt vidare bra, men kolla under Artiklar på huvudsidan, där finns mer om damaskbyte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst mikal Postad 28 Juli , 2007 Rapport Share Postad 28 Juli , 2007 Perfekt! Lite mått på den där så skulle det vara über! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Andreas.E Postad 28 Juli , 2007 Rapport Share Postad 28 Juli , 2007 Skall snart gå ut och hämta den... så skall jag mäta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Carlsson Postad 29 Juli , 2007 Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 Jag bytte damask i onsdags så jag har den gammla liggande, om du vill kan jag skicka den till dlg så får du mäta själv. Vad ska du ha måtten till?(nyfiken) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Andreas.E Postad 29 Juli , 2007 Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 Till info... jag ligger sjuk med feber, därav inga bilder eller mått Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst mikal Postad 29 Juli , 2007 Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 Tjena Carlsson! Snällt av dig att att kunna skicka upp den, men jag antar att det kanske kostar mer än det smakar. Bara portot på en sån gummibälg kostar väl några kronor. Jag tänkte mäta och sedan höra med en damasktillverkare och se om dom har något liknande. Lite "long-shot" antar jag för det är väl fler vad jag kan minnas som har försökt leta damasker till vettigare priser. Vad jag vet så tillverkar företaget en helvetes massa olika damasker. Så det är väl iallafall värt att mäta och fråga. Andreas, se till att krya på dig. Att vara sjuk är inte roligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.H. Postad 29 Juli , 2007 Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 värt ett försök men tror inte det blir lätt med tanke på presskanten, tätningen mellan axelrör, och rätt mått mot mässingshylsan på drivaxeln. men helt klart, skulle det gå lösa på ett billigare sätt så vist! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst putte Postad 29 Juli , 2007 Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 En liten fågel har viskat i mitt öra för ett tag sedan att det är på gång med pirat damasker. Skulle kunna tänka mej att det inte är så lång tid kvar. Men jag är ganska så säker på att det lär anonseras ut här bland annat. Men som sagt va så är det bara en tidsfråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jkb Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Ja säg gärna till om det e någon som hittar "billiga" damsaker.. bytte ena sidan i fredags gick på två tim trode det skulle ta mycket längre tid men f**n va dyrt det är med en gummibit 1200:- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Det var som nån sa till mig när jag köpt min efter auktionen i Karlstad förra året. "Kom ihåg att du köpt LASTBIL nu. Lite andra priser än på grejor till 240..." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jkb Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 hehe så sant så sant men iaf De kan göra en skruvdragare för 200 spänn och nu kan de sälja en laptop för 1000:- .... man tycker ju att det borde vara svårare och dyrare att framställa än en gummibit bara att betala och se glad ut och hoppas att den andra håller ett tag till.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst tessier Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Fast om man går in på Volvo lastvagnar och är trevlig och "fattig" så får man den för 800:- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Det är nog inte själva biten som är bökig, utan serien. De däringa borrmaskinerna och lapptopparna kränger de i miljoner över hela världen, medan damaskerna till Volvo C3 knappast går åt i större mängder än att maskinen som tillverkar dem får stoppas innan den knappt hunnit starta. Riggning och annat arbete lär vara MÅNGA gånger dyrare än själva mateialet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jkb Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 jag var jättetrevlig inne på volvo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst tessier Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Det dyraste är att tillverka verktyget för att gjuta damasken. Kan man dela upp den kostnaden på typ 2miljoner damasker om året så är det inga pengar, men måste man betala verktyget med säg 30 damasker om året så blir det dyrt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst tessier Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Jag har haft tankar runt detta, snyggaste lösningen som cirkulerat i mitt huvud är en tvådelad damask. Den inre delen som tätar med mässingshylsan mot drivaxeln är en del och ser ut som på originalet. Den yttre delen med presshylsan och bälgarna är en del. Denna gör man om så att den skruvas fast istället för att som idag knackas fast. Kräver iofs att man gör ändringar på bilen... Men då tror jag att det går att få tag på standardmodeller av damaskerna som passar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst tessier Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Inte tillräckligt trevlig, tydligen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jkb Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 nepp tydligen inte förhoppningsvis ska man inte behöva byta så ofta största problemet med damasken är att den faktiskt är lite väl mycket utsträckt från början... den borde haft ett "bälgveck" till då kanske den inte skulle stressas så mycket... en tanke iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst putte Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Tror att det redan finns ett verktyg tillverkat. Som kommer sättas ibruk. Klart att de e roligt att fundera över andra ev billigare lösningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.