Gå till innehåll

Insug b20 Weber


Gäst Nutte

Rekommendera Poster

Weber_4aabb.jpg

 

Är det ett sådant grenrör du söker? Säljs av Misab i Göteborg. Dom tar för

Grenrör: 2200:-

Förgasare 2 port DGV 32/36: 4500:-

Luftfilter: 750:-

-------------------------

Totalt 7450:-

 

Jag monterade på min PV-jeep. Den fick en kraftig effektökning, men ville inte gå på tomgång så jag monterade tillbaka till orginal.

 

Du kan få köpa alltihop (även grenrör som passar till avgaserna). Allt är så gott som nytt kört endast  fyra timmar.

 

Pris 2000:-
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville inte gå på tomgång... synd -hade MISAB några tips? har förgasaren elektriskt tomgångsmunstycke?

 

Nu är det ju väldigt snyggt monterad på väggen och 2000Kr för ett sådant konstverk är ju egentligen alldeles för billigt

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst tessier

Weber är väl lite kända för att ha knasig tomgång. Men jag hade inga problem med min 36/36 DCD i förra valpen. Vet inte vad det är för skillnad på 36/36DCD och 32/36DGV mer än att andra porten på DGVn är något mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasse

Hmm!

 

Har skruvat en del i Weber/Solex. Dock inte i två portare så mycket, utan lite större grejor. 45:or och större. Tomgången har för mig aldrig varit något problem, har oftast mer med tändningen att göra...

 

Mvh /Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

det KAN ju vara munstycket till tomgången som är fel/felinställt,,

jag skruvade på en del 2portare på opel,,

men är den helt ny så kan det ju vara en helt annan konstruktion än på 80talet,,

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...