Gå till innehåll

Lameller till org winch


Gäst jkb

Rekommendera Poster

Jaha nu har man renoverat till winchen lite

 

läckte lite..  mycke vatten var det i den iaf PDT_Armataz_02_06.gif

bytt packningar och rengjort nu så fin den blir

men nu e det ju så att de där lamellerna som är till slirkopplingen inte går att få tag i  spärrad leverans på volvo PDT_Armataz_02_20.gif

är det någon som vet om det finns någonstans att tillgå ??

det är en orginal winch 

 

//Johan 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

är dina lameller så slitna att du behöver nya?

original winchen som jag har monterat på min 13 drog inget vidare när jag satt i ett surhål och väl hemma rev jag ner justermuttern på baksidan och såg en av dom 3 fjädertalrikarna var sprucken.

just nu sitter det en 4mm bricka istället för den trasiga fjädern men var på momentum idag och fick beställt ny fjäder (tror den kostade runt 40 kr)

 

så dina lameller kanske inte är dåliga utan att din winch saknar rätt spänning mot lamellerna som min var

 

bak på justermuttern sitter det en m6 skruv och i det hålet ska man mäta upp 20.1mm med skjutmått, och med det värdet har man en standardjustering av trycket mot lamellerna.

 

hoppas att det hjälper dig lite

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aaaa PDT_Armataz_02_02.gif

jag vet inte hur de skall se ut nya så om de är slitna eller inte kan jag inte svara på ..

har inte rivigt den delen eftesom jag inte visste hur den ska justeas men nu har jag ju det tack PDT_Armataz_02_44.gif

 

tänkte skaffat nya medans jag ändå har den nerskruvad...

men det där skall kollas upp låter som en god ide

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

koppla vakum till kraftutaget och den kopplas in, koppla vakum till winchen och wiren kan dras ut för hand

sen finns det en ventilation på winchen med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

nää det var ju inte 20.1 utan 22mm i det hålet ska justera till det lite och se om det blir bättre det e ju inte riktigt tryck på den som det är nu tack för tippset Tessier PDT_Armataz_02_44.gif

manualen var mycket bra

har du fått den från volvo lastvagnar eller ??

borde gå få tag på en med lite bilder de är lite mörka men det blir gärna så när det kommer via fax....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst tessier

Jag har inte skapat något av det som finns i "arkivet". Jag har bara sammanställt relevant informationen från olika ställen. Just vinsch dokumentet är det någon okänd bidragsgivare som laddat upp till min "WebDrop".

 

// Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

nää det var ju inte 20.1 utan 22mm i det hålet ska justera till det lite och se om det blir bättre

Kanske det är uppdaterat då för i boken jag har så står det 20.1mm

vinch.JPG
Daniel.L2007-08-10 18:07:35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var i min winch var det 22 så det blev 2 mm justering vilket kan förklara att den "slirade" så snabbt och gärna som den gjorde ska bli kul att ut och testa den nu den e målad och klar nu

 

 

har du en kopia på den boken bilderna ser bra ut i den ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...