Gå till innehåll

Kopplingen


Gäst Beau

Rekommendera Poster

PDT_Armataz_02_13.gif Jag var ute och körde med Valpen. Trampade kopplingenge i Botten. Inget motstånd. Kopplingen kass . Startade med  2:ams växel i och körde hem.

 Beställde en renoveringsats på Volvo 256:- (tre gummipacknigar). Tog isär skiten och bytte. Den minsta packningen var skit och upplöst. Innehållet i behållaren för bromsvetska såg ut som svart slem!! Det var trångt och besvärligt men det gick. En lyckad reparation och en glad Valpägare. Kanske dyrt 256:- för en liten packning värd 3:- , men det var det som behövdes.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst tessier

Jag har varit med om det förut. Undras om det är gummit som inte tål dom nya bromsvätskorna. Försvaret körde ju med någon silikonvätska i valparna har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Hm jag råkade ju ut för det och renoverade min. men fick min rep sats för 78.50 + frakt från en som står med på listan över reservdels sälgare vi har här på forumet, det kom med posten dagen efter då bestälde jag på förmiddagen. helt ok tycker jag som är långtids sjukskriven och fär ut en (jätte) ersättning från staten varje månad PDT_Armataz_02_07.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog skillnad på bromsvätska och bromsvätska... Subaru (i alla fall äldre legacy) måste ha en speciell bromsvätska annars löses gummit upp!! köp den från Subaru verkstad så fixar det sig... det står i deras dokumentation och jag vet en som trodde det var svammel och hällde i "vanlig" bromsvätska -det tog inte många dagar så fick han renovera allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...