Gå till innehåll

Första gången


Gäst Jeep

Rekommendera Poster

Jag byter en damask på en TGB

Här kommer det några bilder, men jag tänker inte gå in närmare på hur man byter en damask, för det har redan beskrivits mycket bra på forumet.

 

Damask__2007-07-05_0041.jpg

Innan jag lossar bromsrören så klämmer jag ihop bromsslangarna med ett par svetstänger, och det fungerade jättebra - ingen bromsvätska läckte ut.

 

 

Damask__2007-07-05_0073.jpg

Det verkar att vara en förstärkning i axelröret där bladfjädrana är fästa i axeln.

 

 

Damask__2007-07-05_0082.jpg

Före montering av damasken.

 

 

Damask__2007-07-05_0094.jpg

Allting klart - nästan, bara att återmontera prylarna.

 

Mvh Rune M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

håller med daniel.h, sist jag var på liseberg så använde jag mig av nr 13 på alla chokladhjul och släpade hem 2 stjärnvinster PDT_Armataz_02_44.gif

 

man kan säga tretton smakar gott på tungan hehe
Daniel.L2007-08-06 00:20:12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att att det blir lite svårt att få dit oljan från hjulväxeln' date=' den kommer däremot från axeln, om jag inte minns helt fel.[/quote']

 

Nej. Kullagret smörjes av olja från hjulväxeln, om det kommer olja från diffrentialen ( i axeln ) är damasken eller tillhörande bussning slitna eller trasiga.

 

Mvh Rune M
Jeep2007-08-11 21:06:43
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...