Gå till innehåll

EL fel Torkare och halvljus


Gäst Daniel.H.

Rekommendera Poster

Gäst Daniel.H.

problem... el fel på halvljuset har jag hafft ett längre tag, det har inte gått att slå på så för att använda helljuset måste man hålla i helljusspaken, halvljuset har funkat på halvljusautomatiken. men nu idag fick jag ett nytt fel torkarmotorerna funkar inte får inte ström fram till säkringen!? någon som hafft liknande fel??????

 

tacksam för svar!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

kolla under instrumentbrädan på alla kablar till mörkerljus omkopplaren så ingen kabel hoppat ur, kan bli många konstiga fel om inte den är riktig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.
det gråa vredet till höger om ratten där du kan ställa om ljuset till avskärmad belysning och helt släckt belysning?

 

just det förutom att mitt vred är svart, det har jag bytt för att jag inte kunde komma på något annat. nu har jag stirrat mig tokig på säkringshållaren! fattar inte hur strömmen fördelas ut där! måste riva ner och undersöka!

jord fel tänker jag men var! testat med kablar så hytten är snart som ett spindelbo!

kan det vara relä?

erik fick du alla mina relä i resärvdelshytten? får springa och kolla! hållt på sen kl 06:30 med tretton idag så jag blev riktigt sur när det nu som först blev en mot gång!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Hojta om du behöver relän, grabben. Det är inte bara de jag fick av dig som du kan få tillbaka, jag har några till du kan prova med också... PDT_Armataz_02_23.gif

 

Förresten, har du satt igång och kopplat nåt är det nog där du bör börja leta efter ditt nya fel. Jag vet inte hur många gånger jag varit och rotat i nåt och om det uppstått nåt nytt fel har det ALLTID härrört från där jag var och grejade nyss.
omega24v2007-08-06 19:12:17
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är en "gammvalp" ska du kolla UNDERSIDAN på säkringshållaren....det sitter nitade mässingbleck där som brukar lossna med diverse spök som följd....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

jag kan nu medela att felet är löst! halvljuset vart så simpelt som ett relä alltså två relä för det gammla som att i 20bilen vart också pajPDT_Armataz_02_16.gif och som följd trodde ju inte jag att det va det felet.... 

då till torkarna, jag hade flyttat ett relä fel till torkarna. plus att ett relä vart trasigt till dom också!!!! okey så allting löst! men varför i allvärlden fick jag ej ström till säkring 5? som är till torkarna??? och varifrån matas strömmen, jo kabel tre!? alltså vart där ett fel jag inte trodde skulle kunna ske! bläcket under säkringsstiften hadde gått av/ brunnit av!? sååååå simpla fel men kunnde ta sån tid!? vet inte vad jag gjort för ont idag men något måste det varit!

ett stort tack till Daniel.L för telefonsuporten under 1h24min det var till stor hjälp! behövde både stöd och tipps efter som det blev så lustiga följd fel med fel och trasiga relä och brustna säkringshållarePDT_Armataz_02_23.gif 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He-He!

 

Låter ungefär som när man pillar i båt-el...

- Amerikanska båtar är värst, många gånger en riktig mardröm!

 

Mvh /Lasse

 

EDIT: Ser att du skrivit "Gasa tills det rasar"... Finns ett ordspråk i elläran också "Friskt kopplat – hälften brunnet" PDT_Armataz_02_08.gif
Lasse2007-08-06 23:29:14
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

 

EDIT: Ser att du skrivit "Gasa tills det rasar"... Finns ett ordspråk i elläran också "Friskt kopplat – hälften brunnet" PDT_Armataz_02_08.gif

 

hehe ja gasa tills det rasar! men jag försöker tänka på : el iaf så det rännsar hjulenPDT_Armataz_02_05.gif så försökte jag tänka igår me : friskt kopplat- hälften brunnet el iaf så det blixtrar och ryker PDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...