Gäst oito Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 Er det noen som har erfaring eller har prøvd å bygge om til Patrol 3,3td motor? Ønsker beskrivelse og gjerne bilder Hvordan blir giringsforhold? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 Det enda dieselbygge vi sett hittills här på Terrängbil.net är Daniel.L:s konvertering till MB300TD. Finns under I Garaget. Jag är också intresserad av diesel och det finns en del skrivet i ämnet på www.c303.de, på tyska förstås. Jag vet inte om nån där gjort byte, men det har diskuterats friskt vilka olika maskiner som skulle komma ifråga, bland annat just Nissan 3.3 och MB300. Andra möjligheter man tagit sig igenom diskussionsmässigt är VW/Audi/Volvo:s gamla knackspisar som finns i fyra, fem och sexcylindraiga versioner, där faktiskt Audi 100 1990-91 hade en tidig men enkel TDI, femcylindrig på 120 hk. Pinzgauer har original funnits med sexan av den motorfamiljen. Sen går diskussionerna höga om en trave moderna Rovermaskiner på mellan 2.8 och 4.2 liter. Men det enda jag sett på bild är två elvor och Daniels tretton med Mercedes och en elva till har jag för mig var med Patroldiesel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst tessier Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Det säljs en konverteringssats för att montera MB300 i C303.. Kolla på www.smt.nu Där finns även en sats för att montera MB220 eller en passatdiesel i valpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst petewedi Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Cheva 6.2 diesel vore coolt. Ni vet hur de låter va? Men det är ju en V8 så det får inte plats skulle jag tro.petewedi2007-08-10 00:02:11 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst petewedi Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 Den där satsen från SMT kostar ca 7500 + moms. Och då tror jag det var nåt fäste man måste fixa själv med svetsen. Tex en MB300 dieselmotor kostar allt från 5000 och uppåt på blocket. Så det är inget billigt projekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.L Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 billigt och billigt det beror på vad du ska ha bilen till, ska man bara ha den på enstaka träffar så finns det ingen anledning att bygga om, ska du ha bilen mer än så och åka långt med den då är det värt det. även om det tar lång tid att passera brakeeven så har du en mycket roligare motor i både skog och på väg(men då har jag 300TD i min så sugmotorn säger jag inget om) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst petewedi Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 Den suger antagligen... TD föresten, är det elektronik med då? 12V? Har du den i 11 eller 13? Är den snål, hur funkar den med vxl-lådan etc? Det är väl lite andra motorvarv med diesel. Berätta allt, bilder från bytet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.L Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 http://www.terrangbil.net/_forum/forum_posts.asp?TID=68 här finner du det mesta av mitt byte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst petewedi Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 Respekt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.