Gå till innehåll

svårt att slänga i en 740 motor i valpen?


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Hej ur svårt är det att slänga i eller rättare sagt att bygga om så en 740 motor får plats i en valp ? Går det i huvud taget. har en som vill byta en 740 mot skotern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Dyra privat läkare har tömt lädret måste fylla på lite snabbt så jag får fart på valpen PDT_Armataz_02_06.gif hellre valp i vinter än skoter och nu vill jag ha fart på den innan snön kommer är lite less på att skruva i en snöhög sedan karossbytet i vintras, så något lär säljas för att fylla på kassan lite

: Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

hm ja det lär jag nog kolla på men det är fler som är intresserade av skotern så bättre att sälja och köpa rätt motor, satt ju ut annonsen i går eftermiddag så det kanske kommer någon lite närmare än skåne och vill köpa kontant PDT_Armataz_02_39.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har monterat en B23 i min valp. Fick bygga nya fästen till motorn. Samt att jag gjorde en adepter mellan sprängkåpan å lådan i 10mm plattjärn. Så motorn sitter som den är byggd för. Tror det skiljer 12 grader. Sen fick jag svarva till en axelförlängare till ingåendeaxel i lådan. Jag kör förvisso med insprut. Men det är inte så bökigt att montera med förgasare. Använder mej av elfläkt till kylet. Man bör flytta upp generator fästet ca 30mm. Annars så tar det i framaxelklumpen. Gasreglaget använder jag mej av förutom staget upp till förgasaren. Har bara monterat en "moppe" wire till spjällhuset i stället. Blir en j***a skillnad med större motor. Själv så har jag en ca 150+ hästar. Skulle nog kunna fota lite på mina saker som jag har liggandes till mitt bygge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars har jag nog någon lös B21 liggandes, för en liten slant.

Eller bytes om du är en fena på, och villig att svetsa lite sprickor i biltrailern.

Axeln måste troligen lossas, och trailern lyftas för att komma åt riktigt då en spricka är precis vid axelinfästningen.

Jag har dragit mig för det här länge nu... Men det måste ju göras :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Oj nu kom det en massa förslag Anders biltrailern kan jag fixa åt dej ändå om du behöver hjälp.

Skall åka till svärsjö i dag då killen med 740in även hade B20 B21 B23 och lådor låg hemma ,har ju bara ca fyra mil dit det är närma här i skogarna PDT_Armataz_02_23.gif och kolla vad han har liggandes på logen är det en fin B20 eller B21 + låda så kan jag nog tänka mej ett byte han kan ju köra hit de på släp när han ändå skall hämta skoten, och jag behöver verkligen både utrymmet som skotern tagit och ny motor och en extra låda sitter ju inte fel, kan ju det med att byta axel i dem nu om det behövs PDT_Armataz_02_02.gif bara hoppas på det bästa JAG VILL JU UT OCH KÖRA VALP FÖR TUSAN PDT_Armataz_02_25.gif inte bygga om resterande av bilen

// hasse

 

H.Hansen2007-08-14 09:18:09

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som projektet att byta motor växer... Hasse, du blir väl klar till söndagen den 2:a september? Ja, vi tänkte köra en söndag istället för det traditionella första lördagarna i månaden... Som vanligt står mitt passagerarsäte till förfogande ifall du inte fått i motorn...

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Det låter bra Klas ja nu är jag riktigt sugen på att komma ut i terrängen så sitter det inte en ny motor i då så är sätet bokat PDT_Armataz_02_02.gif laddar väll med batterin till kameran i så fall, behöver ju lite nytt matrel att leka med och vad bättre en en 13 på film och foto,

Anders jag hänger med i resonemanget men utomhus och med tennis armbåge samt utan hjälp så kommer det inte i någon motor så fort om jag lär bygga om halva bilen och jag vill ju köra nu, och i vinter

sen är planen att renovera upp B 18 onen så jag har en helrenoverad motor att byta till så småning om, jag vill ju på turne då gäller det att jag kan lita på bilen PDT_Armataz_02_03.gif : Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

ja det vore drömmen men som långtids sjukskriven så har man vissa ramar och begränsningar vad man klarar av själv, så det lär nog vänta till jag blir sponsad och får skruvhjälp samt ett garage att hålla till i det vill säga not hapenig PDT_Armataz_02_41.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...