Gå till innehåll

membran i diffklockan och diffvred


Gäst skogsvild

Rekommendera Poster

Gäst skogsvild

Vart köper jag ett membran till vakumklockan som styr diffarna och ungefär vad kostar dom???

 

Jag upptäkte idag när jag kollade lite närmare på axlarna jag köpt att ena membranet var sprucket.

 

Sen så skulle jag ha tag i vreden som styr inkoppling av diffspärrarna, går det köpa dessa nya eller är de svindyra???

 

Ingen som har 2 vred till övers annars och vill sälja dom till mig???

 

 

 

Mvh Magnus
skogsvild2007-08-17 23:33:22
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det stämmer att jag monterat nya vred till diffspärrarna. Tyvärr är dom klassade som krigsmateriel. Åter tyvärr kan jag inte tala om hur jag fick tag på nya. Har du kontakt på någon Miloverkstad kan det kanske gå.

 

Troligen hade det räckt för mig att byta O-ringen som sitter på vredet och den kan du få tag på hos någon välsorterad affär. Kolla det om du inte lyckas skaffa nya vred.
Beau2007-08-17 23:40:40
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skogsvild

ok ok.

 

Ingen som har nån annan idee hur man ska kunna ordna det med tillslag av diffarna????

 

De där magnetventilerna som sköter inkoppling av framhjulsdriften det pratas om kan de köpas som reservdelar???

 

 

Är det ingen som har diffvred till övers annars???

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan väl inte vara så svårt att få tag på en ventil. Antingen så släpper den vidare vacuumet ifrån motorn eller så låter den det bara vara helt öppet. Svårare än så är det ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla med Killarna på fjärås skroten dom har säkert liggandes.

E inte fel att smörja in oringarna med silikonfet eller likvärdigt håller oringarna längre.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304
det får vara en 3-vägs ventil om det ska fungera annars kan man inte vädra ut vakum ifrån spärrarna när man önskar koppla ur dom.

 

 

Det jag skrev här var illa formulerat och eftersom jag aldrig har för avsikt att ha skoj på nån annans bekostnad, så ber jag om ursäkt.
omega24v2007-08-20 06:53:47
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...