Gå till innehåll

Isolering


Gäst Seglarn

Rekommendera Poster

Gäst Seglarn

Då det blivit så att jag använder min 11:a bil på sånt sätt så det blir en del övernattningar i den har jag tänkt förbättra isolering mm. Har en AluZink som saknar inklädnad invändigt på sidorna.

Vad är en lämplig isolering??? Biltemas mattor med klister o folie elelr kanske det funkar med någon form av mieralull?? Hålad masonit som grönmålas är väl lämpig inklädnad. Finns ju vad jag kan se en del profiler med spår i att sätta masoniten i och mot. Tar gärna emot förslag o tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik

På min 11 fick jag också lov att komplettera isoleringen i mellanutrymmet. Gjorde på det sätt du beskriver, isoleringsmattor utklippta i rätt dimension och därefter hålborrad masonit som grönmålats. Blir som nytt! Bra tips för den som saknar isolering eller vill fräscha upp och byta den gamla.

 

Jag klädde innan monteringen in mattorna i plast så att materialet inte suger upp vatten och binder fukt om det skulle rinna in någonstans vid regn (eller djup körning PDT_Armataz_02_10.gif)

 
Fredrik2007-08-20 21:27:48
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde 20mm skummad polyeten som isolering, samma som i liggunderlag. Funkar ganska bra, ska ej dra åt sig funkt och är lätt att skära till. Lite dyr dock. Köpte lite ny perforerad masonit och sågade till. Innan monteringen så oljade jag in den med linolja (och lät torka) och målade bak- och framsida.

Jag fick inte tag på oljehärdad masonit med hål, därför blev det egen oljehärdning. Det kan vara bra så att inte masoniten drar åt sig en massa fukt och blir bulig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...