Gå till innehåll

lager avdragare


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Ja det är det så kallade svänghjuls lagret som håller främre axeln på plats mot motorn i svänghjulets centrum.

men jag struntar i att lossa ett på någon av de andra motorena och köper ett nytt för 100 kr i stället annas skulle det vara typ en glidhammare med en lite spesiell  anordning som gick att föra in i lager centrum och sedan skruvas åt så den expanderade och så ta glidhammaren och slå ut det med, men för 100 kr orkar jag inte hålla på utan sätter i ett nytt PDT_Armataz_02_30.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stödlager... om det är lagret som sitter på svänghjulet och växellådsaxeln skall in i .... dvs axel och svänghjul roterar olika vid intryckt koppling... därav lager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja nu sitter det ett nytt lager där fattar inte hur jag kunde missa det och få till det med centreringsdonet ändå .

De gamla som sitter på de andra motorena jag har är inte täckt på sidorna utan det sitter en plåt bricka för att hålla fett innne och smuts ute, men på det nya är det plast inklätt och då har det nog funkat med bosse bildoktors tips,  om jag bara skulle ha bytt tror jag nog att jag helt enkelt spräkt lager banan och plockat ur halvorna det brukar funka fint på hjullager, men jag ville ha ut ett gammalt helt så då har nog glidhamaren varit enda alternativet,

Men tackar för tipsen PDT_Armataz_02_02.gif mvh hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dragit ett antal lager med min fina avdragare. Delar: en stump gummislang, skruv, två brickor och en mutter. Allt av lagom dimension naturligtvis. Resten får ni lista ut själva PDT_Armataz_02_05.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...