Gå till innehåll

Styrservo till volvo valp??


Gäst Pyssmyn

Rekommendera Poster

Hej på er!

 

Har en valp av årsmodell 68, dubbelhyttad med flak. Efter en hel dag i skogen skulle jag inte ens kunna lyfta ett mjölkpaket. Funderar därför på om jag skulle kunna sätta på ett styrservo på bilen. Är det någon som vet vilket servo som skule passa bäst, så skulle jag vara tacksam.

 

 

Åse Hübinette som kör Crazy cow valpen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm ja 164 skall funka rikyigt bra med orginal hjul men om du planerar att sätta på rejäla sulor så rekomenderar jag något Amerikanskt.

 

Tror Klas_B är ganska insatt i det då han håller på med ett bygge

 

Mvh Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

164 kör jag med och peugots lila servopump.  vet en i uppsala trakten som har något extra liggande ,jag handlade mitt där.

 

se till att du untnyttjar hela servoutslaget när du gör iordning styrarmen då får du mest verkan.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett "komplett" kit med modifierad 164 snäcka och pump över. Har suttit på vår Lillvalp....

 

 

 

DSC02314.JPG

 

 

 

Till salu under säljes på detta forum: http://www.terrangbil.net/_forum/forum_posts.asp?TID=367

 

 

 

Då det verkar få som är intresserade av detta sänker jag priset till 1000 kr, har även nån nyare volvopump över utifall att.

 

 

 

// KlasKlas_B2007-09-22 08:27:48

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra pris gav visserligen mindre för min men säljaren som hade några fler liggande är svår att få tag i sist jag hörde något tror jag han fick några månader.

 

Lilla 240 knuten tar mindre plats en gumiklumpen och rattaxlen blir ledbar behövs ej sättas exakt i linjeservo202.jpg
eile2007-09-22 09:05:00
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla bra tips! Verkar ju somdet finns fler intressenter på styrservon......  =)

 

Skall till Borås och köra 6 oktober, får kolla med folk där annars, det kanske finns nån som har nån där? Skall du dit och har ett du vill sälja, ta gärna kontakt med mig, kör en komönstrad valp som lystrar till namnet Crazy cow!! Har precis bytt ut bromsskivorna, så nu kan jag få stopp på bilen igen!! Väldigt praktiskt!!  :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tjena! Bromsskivor heter det ju inte..................PDT_Armataz_02_05.gif  Snacka om att vara trött i mössan, kommer inte ens på vad det heter när man har trumbromsar, bromsbelägg kanske????? PDT_Armataz_02_07.gif

 

Men jag mekar iallafall själv, med lite hjälp om det sitter allt för hårt fast......... ni behöver väl sådan också här på forumet? PDT_Armataz_02_15.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst Pyssmyn

Hej på er! Var ute i skogen utanför Borås och smutsade ner mig igår........ bjöd på en del underhållning då valprackarn ville välta hela tiden! PDT_Armataz_02_05.gif  Men med spagettiarmar hela kvällen igår är jag så glad att jag får köpa Klas servo, väntar med spänning!! Kommer väl till vår bussterminal i början av veckan. Hurra!!

 

Hoppas kunna köra med servo till nästa offroad träff, Åse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

ja lycka till med bygget var bra sugen på grejerna men som sagt det kom lite i mellan, och jag skruvade ju hela förra vintern trodde jag skulle slippa i år,

ja nu har ju snön inte fallit i Åmot än hoppas det håller upp en vecka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Pyssmyn

Hej på dig! Försökte faktiskt lägga in en bild på pärlan, men jag får bara besked om att alla bilder är för stora, fast jag krympt ner de som rackarn, mindre än 87 får jag de inte till och då är de juh yttepytte små, varför kan ni andra lägga in stora bilder............PDT_Armataz_02_08.gif  Skulle man kunna få lite heta tips i denna fråga måntro!?!  PDT_Armataz_02_30.gif det vore kanon!!

 

Kram Åse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...