Gå till innehåll

fördelningslåda


Gäst rednecknick

Rekommendera Poster

Gäst rednecknick

Finns det någon som har drevat om fördelningslådan till suggan. Har en sådan i mitt valpbygge men utväxlingen på "låg" gör inte riktigt skäl för namnet. Bara 1,44:1. Jag vill gärna ha 3,25.1 eller i närheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst rednecknick

Som sagt. Lådan är rejäl och jag gillar rejäla grejjer. Frågan var om den går att dreva om? Med stora hjul ökar ju hastigheten och kraften minskar oavsett motorstyrka... Att öka motorstyrkan är ju alltid lockande men för oftast med sig att förstärkningar behöver göras på andra ställen som typ: större motor-mer kraft-högre vikt,kraftigare drivlina-ger högre vikt, större däck-ger bättre grepp/större slitage på drivlinan. En evigt uppåtgående spiral. en annan lösning är ju att dreva om axlarna men även där finns begränsningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har jag förstått rätt du bygger en valp med sugga delar?

motor? utväxling axlar? vxlåda?

 

vad du än bygger så ett säkert tips om du ska krypköra är byt till diesel då har du vrid direkt på tomgång.

 

visst går en fd att dreva om men att göra nya drev och sen härda dem kommer kosta en del.

 

enklare är att använda delar som redan finns:

har du valplådan m40  med 3.13 så byt till m45 det ger lägre utväxling på  3.71 på 1 och bättre låda.

 

har du valpaxlar med 5.38 så byt till 202 och du får 6.71 

 

 

 
eile2007-09-30 10:52:23
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst rednecknick

Tackar Eile å det grövsta. Synnerligen användbara tips. Jag har alltså köpt ett färdigt/halvfärdigt bygge. Vill bara förfina det hela. Tack än en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...