Gäst rednecknick Postad 25 September , 2007 Rapport Share Postad 25 September , 2007 Finns det någon som har drevat om fördelningslådan till suggan. Har en sådan i mitt valpbygge men utväxlingen på "låg" gör inte riktigt skäl för namnet. Bara 1,44:1. Jag vill gärna ha 3,25.1 eller i närheten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 27 September , 2007 Rapport Share Postad 27 September , 2007 vet inte vad du hittat för fd låda men ta en fd51 och du har 2,39 i utväxling på lågen och 1.1 på hög räcker inte det så byt motor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 27 September , 2007 Rapport Share Postad 27 September , 2007 Hmm. Har för mig Range Rover har större utväxling i sin FD-låda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst putte Postad 28 September , 2007 Rapport Share Postad 28 September , 2007 Köp en låda från en gammal GMC 6x6 å de blir en "stenkryparlåda" på lågen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Guests Postad 28 September , 2007 Rapport Share Postad 28 September , 2007 Valpen har 3,26 orginal på lågen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 28 September , 2007 Rapport Share Postad 28 September , 2007 Ja och det är nästa för mycket i bland tyvärr, om man skall kunna köra i steniga marker utan att använda kopplingen, skulle önska en lägre ut växling på låg ettan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Guests Postad 29 September , 2007 Rapport Share Postad 29 September , 2007 jag tycker den e kanon i min trialbil toy8 Lj70 med B23E, AW71 automat, valp förd-låda hur den är i en manuel bil vet jag inte ännu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst rednecknick Postad 29 September , 2007 Rapport Share Postad 29 September , 2007 Som sagt. Lådan är rejäl och jag gillar rejäla grejjer. Frågan var om den går att dreva om? Med stora hjul ökar ju hastigheten och kraften minskar oavsett motorstyrka... Att öka motorstyrkan är ju alltid lockande men för oftast med sig att förstärkningar behöver göras på andra ställen som typ: större motor-mer kraft-högre vikt,kraftigare drivlina-ger högre vikt, större däck-ger bättre grepp/större slitage på drivlinan. En evigt uppåtgående spiral. en annan lösning är ju att dreva om axlarna men även där finns begränsningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 har jag förstått rätt du bygger en valp med sugga delar? motor? utväxling axlar? vxlåda? vad du än bygger så ett säkert tips om du ska krypköra är byt till diesel då har du vrid direkt på tomgång. visst går en fd att dreva om men att göra nya drev och sen härda dem kommer kosta en del. enklare är att använda delar som redan finns: har du valplådan m40 med 3.13 så byt till m45 det ger lägre utväxling på 3.71 på 1 och bättre låda. har du valpaxlar med 5.38 så byt till 202 och du får 6.71 eile2007-09-30 10:52:23 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst rednecknick Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2007 Tackar Eile å det grövsta. Synnerligen användbara tips. Jag har alltså köpt ett färdigt/halvfärdigt bygge. Vill bara förfina det hela. Tack än en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.