Gå till innehåll

Rätt verktyg


Gäst Beau

Rekommendera Poster

PDT_Armataz_02_02.gif Tack till Hogfors som lånade ut sin 56 mm hylsa. Ingår ju inte i dom vanliga hylsnyckelsatserna. Efter lita avsvarvning passade den perfekt. Behövs vid hjullagerbyte på Valpen för att lossa två st muttrar som satt som berget.

 

56_mm.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick låna en liknande hylsa av Hasse som är medlem i gästrike offroad som han tillverkat själv och utan den tror jag att lager bytena och inställningarna har varit betydligt svårare ,nu justerade jag in den lite till i dag på mindre än en 45 min på båda sidor och av märkena döma så har tidigare ägare inte haft tillgång till de, då det var ordentliga märken efter slag mejsel slag på alla se stora muttrarna, så ett stort tack till Hasse member i gästrike offroad för lånet, den kommer igen den 6/10 om du kommer med ny förvärvet till tuna, lite flinande kastade han till mej den senast vi var där och körde och undrade om det var någon som behövde låna den PDT_Armataz_02_02.gif . Kreddit till bra terräng anda, hos de flesta jag mött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här ser den hemma gjorda hylsan ut med muttern i

hylsa_hjul_lager.JPG

och så här vid användande

hylsa_hjulager_B21.JPG

jag skulle haft mycket mer tid vid hjul lagrena utan denna.

En väldigt fin hemma gjord konstruktion PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min är svetsad av 6st plattjärn PDT_Armataz_02_11.gif

Hmm' date=' du snodde min post/idé [img']smileys/PDT_Armataz_02_13.gif[/img]

 

Eller så tänker vi på samma sätt, och är lika fattiga/idérika båda 2 PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag byggde min för över sju år sedan' date=' när postade du [img']smileys/PDT_Armataz_02_11.gif[/img]

Postade och postade...

Jag slängde ihop mitt verktyg för bara 5 månader sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöden är uppfinningarnas moder PDT_Armataz_02_02.gif eller som Kajsa Varg skulle sagt man tager vad man haver.

Jag har också några underliga verktyg i mina samlingar dessutom kom det med några med 11:an som jag inte har en aning om vad de ska användas till. PDT_Armataz_02_04.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Efter att ha skaffat en 56 mm hylsa kan jag nu konstatera att det nog är en 2 3/16" tums hylsa det ska vara till muttrarna till hjullagren. 56'an är lite för glapp mot muttern och mäter ca 56,5 mm. Det funkar i alla fall men glappar lite.

Calle2007-11-12 14:11:36
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...