Gå till innehåll

En undran från HE


Gäst HE

Rekommendera Poster

Hej admin och andra i forumet.

En undran - skulle det inte gå att även lägga in ort (som en frivillig post) i resp medlems inforuta? Förvisso kan man själv lägga det i underlinen på resp meddelande om man så önskar, men jag tror att det kunde vara intressant att direkt se var i riket (eller utriket) som medlemmarna hör hemma.

 

En annan sak - Tack för ett mycket bra forum - Har varit här som medlem sedan någon vecka och har fått en hel del hjälp med olika saker. Sedan är det en helskön atmosfär i hela forumet.

 

 

Tog mej friheten att flytta denna tråd hit hoppas du inte tar illa upp, det är bara för att rätt saker skall hamna på rätt ställe.

mvh hasse

 
H.Hansen2007-10-03 07:01:26
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Det har varit diskussioner om hurvida namn och ort skall ligga där eller inte , men vad jag kommer i håg så slutade det hela med att vi bestämde att det får vi lägga i rutan nedanför frivilligt, och ort skulle jag personligen önska fler som skrev ut, men då det finns ljusskygga individer som även kan läsa här och en del inte vill tala om var deras skönheter står så är det helt frivilligt PDT_Armataz_02_02.gif tanken är god men alla är inte med på att vi för någon slags register, vilket vi då naturligtvis inte gör PDT_Armataz_02_43.gif

 

Mvh Hasse

Någon annan i admin gruppen kanske har något att säga om det planer smids dagligen och tyvärr kan man inte hålla koll på alla i den här tiden på dygnet PDT_Armataz_02_32.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mitt tycke är det bästa sättet att förstöra ett forum, att tvinga medlemmarna att skriva in orts och/eller namnuppgifter om sig själva.

På vissa forum har jag inga problem med vare sig det ena eller det andra, på andra forum har jag blivit avstängd för att jag vägrat skriva in de uppgifterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Terrängbil.net valde för inte så länge sedan att både Ort,län,förnamn och efternamn är frivilligt att skriva in för den som önskar det.

 

Detta är inget som vi officielt kommer att ändra på, så det är högst frivilligt om våra medlemmar skriver in detta. Så frågan til HE gäller inte om Terrängbil.net skall införa nya regler eller inte, utan om fler frivilligt önskar lämna ut den typen av information.

 

 

Andreas.E2007-10-03 09:20:30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra att det är frivilligt att skriva in namn och hemort, även om jag inte förstår varför man inte gör det. Namn och hemort ( ex Stenungsund ) ger inte någon information om gatuadressen men en nummerskylt från en bild eller en träff ger vissa individer större möjlighet att hitta ett fordon.

Alt. i så fall är att täcka nummerplåtarna PDT_Armataz_02_10.gif.

 

 

Mvh Rune M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Johan11

Frågan är väl hur långt man ska gå med att inte visa nummerplåten. Hur gör man varje gång man är ute på vägarna o kör? Ska man plocka numerskylten helt o ta böter för det istället? Frågan är om en TGB är så fruktansvärt åtråvärd.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst tessier

Men Rune, din adress hittade jag direkt. Du vet, namn och ort kommer man långt med. Nästan lättare än med ett regnummer, då måste man böka med papper....

Ja, det har blivit flera stulna, men det har även blivit fler som rullar på vägarna...

Jag tror inte att risken för att få sin bil stulen ökar nämnvärt om man

berättar vart man bor. Om man nu vill få tag på en massa regnummer på

tgb så är det ju bara att åka på en träff och börja skriva eller kika i en gammal auktionskatalog.

 

 

 

Inte meningen att vara negativ, men det är ju så det ligger till.

// Stefan

tessier2007-10-05 00:20:10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Hm undrar hur de värderar en gammal valp från 68 om den blir stulen en fruktansvärd händelse med tanke på allt jobb som i regel ligger bakom en besiktigat bil som är 39 år PDT_Armataz_02_38.gif.

Det går nog inte att värdera i pengar måtte det inte drabba mej, det skulle vara det hemskaste som kunde hända om valpen var borta en morgon PDT_Armataz_02_28.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...