Gå till innehåll

Dragning avgassytem


Gäst Fredrik L

Rekommendera Poster

Gäst Fredrik L

Idag körde både jag och Bollebygdarn sönder våra system, han fastnade på en rot och jag körde på en liten sten.

Detta innebär att det här är ett ypperligt tillfälle att förbättra placeringen istället för att bara laga och vänta tills man kör sönder det nästa gång.

 

Har lite idéer på hur man kan få undan systemet, men det är ju onödigt att uppfinna hjulet två gånger så frågan är om det är någon som har löst problemet redan?

 

Det gäller bilar med helkaross.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Problemet är att det är så mycket grejor som tidvis ska kunna fara omkring i de utrymmen som det tycks vara tomt på när bilen står still på plan mark. Jag har banne mig inte lyckats lista ut var man ska kunna klämma in två ljuddämpare och dessutom få till en rördragning utan att få det att se ut som en uppspelt anakonda ringlandes runt för glatta livet i chassit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik L

Jag och min hovmekaniker (farsan) funderade på att sätt en oval dämpare ovan ramen framför första bakhjulet, där  finns det ett utrymme mellan ram och kaross som kanske skulle duga.

Vi har bara spånat lite om det så inga mätningar eller så är gjorda.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Är det ett måste med två ljud dempare för er med 13 bilar,

har en på min valp en Audi burk oval, det var de då nöjd med på bilprovningen för min del, och den går då

tyst och fint, ja så länge den gick då PDT_Armataz_02_38.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille

1 dämpare räcker gott, ljudet blir lite mulligare men stör absolut inte. Vi har satt dit en simons 2,5" fullflödesdämpare på vår 11. I hytten hörs ingen skillnad alls, står man vid utblåset låter det lite manligare än orginal men absolut inte bröligt, rekomenderas varmt!

/Chrille
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst mattias

Jag var i trandum sist det begav sig och där trilla slutröret av med ett brööööl + en skarvspricka också. Mycket pasta på ,lite pinnsvets så hängde det kvar,så att det klara besiktningen=2 år till.Danneape besikta innan och han ville ha en köpp kaffe så vi tog en köpp kaffe.Efter kaffet så var det ingen som tänkte på avgasrör  längre,och det var ju lika bra.PDT_Armataz_02_44.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...