Gå till innehåll

Blinkersindikering blinkar bara en gång.


Gäst Mr_Smurf

Rekommendera Poster

Gäst Mr_Smurf

Min blinkersindikationslampa blinkar bara till en gång när man slår i blinkersen, men blinkersen blinkar som den ska?

 

Vad kan detta bero på?

 

(TGB1313)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Hmmm bra fråga... det händer av och till på min 11:a också, räknar med att det är något glapp en eller annan plats, men har inte tittat efter sedan blinkersen faktiskt fungerar på utsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Det finns två indikeringslampor. Den ena blinkar som på utsidan och den andra blinkar bara en gång. Den är för släpvagnsindikering.

Det var väl kanske ingen lösning på ev problem men en liten rapport av hur det åtminstone fungerar på en 11:a och en 13.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två indikeringslampor. Den ena blinkar som på utsidan och den andra blinkar bara en gång. Den är för släpvagnsindikering.

Det var väl kanske ingen lösning på ev problem men en liten rapport av hur det åtminstone fungerar på en 11:a och en 13.
Släpvagnsindikering?

Kan man fixa så det blinkar som vanligt istället' date=' om man har det kopplat som släpvagnsindikering?

 

 

 

 

( jag vet väl om jag har ett släp tillkopplat... [img']smileys/PDT_Armataz_02_10.gif[/img] )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Indikeringskampan ska inte bara blinka utan även indikera om någon yttre lampa har gått sönder. Den känner av strömmen och om den blir för låg slutar indikeringslampan blinka. Det innebär också att samma fenomen uppstår om det sitter lampor med för låg effekt i blinkerslyktorna. Gissningsvis sitter det en 5-10W lampa någonstans där det ska sitta en på 21W.

 

Indikeringen för släpvagnsblinkers fungerar på samma sätt med skillnaden att där måste ytterligare lampor vara med för att indikeringslampan ska blinka.

 

(En annan variant som är vanlig är att blinkersrelät blinkar snabbare när någon lampa går sönder.)

 

mvh Åke
Ake642007-10-09 10:59:51
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mr_Smurf
Det innebär också att samma fenomen uppstår om det sitter lampor med för låg effekt i blinkerslyktorna. Gissningsvis sitter det en 5-10W lampa någonstans där det ska sitta en på 21W.

 

Då har jag nog felet där, bytte blinkersarmaturer fram och då satte jag in 5W lampor både till position och blinkers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mr_Smurf

Besikningen hade ingen kommentar om det, det är utsidan som räknas :)

 

Däremot så räknas inte militärens sanbbkopplingar som "utbytbart karosseri", men eftersom jag talade om att jag tänge bygga ett timmerflak också så fick det vara karrosserityp 60 även i fortsättningen.

 

Dom var även schysta när det gällde vägningen, eftersom det stod i volvointyget att min förändring endast minskade lastförmågan och inte påverkade själva fordonets vikt så vägde dom inte om den utan minskade bara maxlasten och totalvikten.

 

Dom var väldigt trevliga på besiktningen måste jag säga.

 

Mr_Smurf2007-10-09 14:15:15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mr_Smurf
Mr Smurf' date=' Vilka snabbkopplingar pratar vi om här. Är det dom "nya" i alujumjum med fina dunkhållare eller dom gamla i ramen.

[/quote']

 

De gamla hederliga "bultsnabbfästerna" som 13xx bilar med skåp på har.

Allt som är bultat fast är inte snabbkopplingar enligt vägverkets definitioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...