Gå till innehåll

Bensintank


Gäst Teddan

Rekommendera Poster

HJÄLP!

 

 

 

Jag undrar om någon har en extra bensintank som INTE läcker!?

 

Tankade idag och märkte när jag kom ut från att betala att det fanns en frisk bensin pöl under bilen. Jag aldrig märkt det tills nu eftersom jag har alltid betallt vid pumpen.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Tror du inte den bara läcker vid packningen vid amaturen, valptankar är i riktigt kraftig plåt och måste vara omöjliga att rosta sönder, annars är det bara att svetsa hålen eller ev löda , men har du ändå ner den och vill slippa tanka så ofta så passa på och bygg på den lite. denna sitter i orginalföstena och går nästan dikt än mot golvet, rymmer ca 90 liter.

 

P9113985.JPG
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vart den läcker ifrån. Men jag undrar om det inte kan ha med saken att den har kört på någonting. Den är lite bucklig.

 

 

 

Bra idé att göra den lite större. Måste man besiktiga nya tanken? hur mycket kan man bygga på? Vad har du för mått på din? Hur blir det med nivåvisaren?

 

 

 

Har någon här en tank till salu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån lucka finns inte i golvet på min 9033. Det var länge sedan jag kröp inunder så jag minns inte riktigt hur den satt, men jag har för mig att den satt i översidans framkant. Kolla i reservdelskatalogen som finns att ladda ner på nätet, om du inte har den redan. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...