Gå till innehåll

Eterpatron


Gäst muirhill

Rekommendera Poster

Gäst muirhill

Är det någon som vet om det går att få tag på eterpatroner till kallstartsapparaturen? Vore ju smidigt att ha några i pärlan nu till vintern. Annars får man väl börja fingra på blåslampan, har inte vågat mig på att prova den ännu PDT_Armataz_02_15.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett 5-pack, silverfärgade burkar med ett påpressat försänkt lock (likt locket på en fett-tub) fastsatta i rad på kartong-bit (från lumpar tiden och ligger förhoppningsvis kvar i någon låda hos föräldrarna) ska se om jag hittar och ta en bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De satt i traktorerna också. Personligen gillar jag dem inte men det beror på att alltför många inte hade läst sista raden ovan utan använde dem i tid och otid och i alldeles för stor mängd. Till sist tar motorn stryk och det märktes på de traktorer jag körde i lumpen. De var nästan omöjliga att starta så fort kvicksilvret gick ner mot nollan. Jag föredrar att satsa på en motorvärmare i stället och är man ute i skogen en så kall natt att det är risk att motorn inte hoppar igång får man väl offra lite diesel på en och annan varmkörning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst muirhill

Minns vår kära N88 vi hade när jag låg inne, den var beroende av eter, vägrade starta utan om det var kallare än -10 PDT_Armataz_02_13.gif Man ska dock inte ha fulla fickan med eterpatroner o krypa omkring för mycket då går dom sönder o man blir lite dåsig PDT_Armataz_02_10.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gamla Volvo Snabbe jag körde behövde 3 eller flera eterpatroner innan den ruskade igång om det var kallare än -10. Vi satt en sen kväll på miloverkstan och spånade om hur vi skulle kunna elda upp skrotet utan att det verkade misstänkt. Nåväl, det fixade sig lite senare när den blev "påbackad" av en Centurionstridsvagn,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,PDT_Armataz_02_40.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...