Gäst muirhill Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Är det någon som vet om det går att få tag på eterpatroner till kallstartsapparaturen? Vore ju smidigt att ha några i pärlan nu till vintern. Annars får man väl börja fingra på blåslampan, har inte vågat mig på att prova den ännu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Kjelle69 Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Eterpatroner !?? Va fanken är det, låter häftigt, måste ha ! Var ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Chrille Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Sitter i tgb 30 & 40. Behövs inte, älvdalen, 35 minus, startade alltid! Been there, done that Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst TG1111 Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Sitter i dom flesta militär lastbilar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst s-os Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Har ett 5-pack, silverfärgade burkar med ett påpressat försänkt lock (likt locket på en fett-tub) fastsatta i rad på kartong-bit (från lumpar tiden och ligger förhoppningsvis kvar i någon låda hos föräldrarna) ska se om jag hittar och ta en bild. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ake64 Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 De satt i traktorerna också. Personligen gillar jag dem inte men det beror på att alltför många inte hade läst sista raden ovan utan använde dem i tid och otid och i alldeles för stor mängd. Till sist tar motorn stryk och det märktes på de traktorer jag körde i lumpen. De var nästan omöjliga att starta så fort kvicksilvret gick ner mot nollan. Jag föredrar att satsa på en motorvärmare i stället och är man ute i skogen en så kall natt att det är risk att motorn inte hoppar igång får man väl offra lite diesel på en och annan varmkörning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst muirhill Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 Minns vår kära N88 vi hade när jag låg inne, den var beroende av eter, vägrade starta utan om det var kallare än -10 Man ska dock inte ha fulla fickan med eterpatroner o krypa omkring för mycket då går dom sönder o man blir lite dåsig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ronny Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2007 Den gamla Volvo Snabbe jag körde behövde 3 eller flera eterpatroner innan den ruskade igång om det var kallare än -10. Vi satt en sen kväll på miloverkstan och spånade om hur vi skulle kunna elda upp skrotet utan att det verkade misstänkt. Nåväl, det fixade sig lite senare när den blev "påbackad" av en Centurionstridsvagn,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst muirhill Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2007 Ja en stridsvagn kan ju va bra till mycket! Om man skulle...dom kanske inte e så dyra...bara en liten... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.