Gå till innehåll

Miloverkstaden i Visby


Gäst Teddan

Rekommendera Poster

Kenta på Miloverkstaden är KUNG!

 

 

 

_MG_4738.jpg

 

 

 

Jag vill bara säga att jag är fullständigt nöjd med hans arbete och de andra på Miloverstaden i Visby!!!!

 

 

 

IMG_4733.jpg

 

 

 

IMG_0042.jpg

 

 

 

Jag åkte ut till de med färjan i onsdags så att Kenta kunde börja direkt torsdag morgon. Jag ville att han skulle gå igenom hela bilen inför min 7 dagars reklam uppdrag i Norge med Valpen. Jag vill inte att någonting skulle dyka upp som skulle gör att jag och min assistent blir fast mitt i ingenstans.

 

 

 

Vilken tur jag åkte dit! Kullagren på högerframsidan var helt slut. Så pass så att hjulet glappade ordentligt och hjulnaven var sliten så att den skulle också bytas. Nästa problem. Ingen kullager på ön och jag vill inte lämna bilen och flyga ut igen senare. JO! Vi ringde till Stefan på Altyco. Han packade ner dem i en kartong som min budfirma sen hämtade upp för att sen sätta på nästa flyget ut. Kenta hade ordnat fram hjulnaven själv från lagret och allt var på plats sen kl 06.35 fredag morgon.

 

 

 

Han också fixade också mitt långvarig problem med elsystemet. Generatorn visade sig vara helt slut också. (Som skulle ha varit fixat vid bilenslevernas till mig) Med den utbyt mot en ny och alla smörjpunkterna smörjade, olja byt, extraljusen monterade, spolarmunstycken lagade och nya bromsbelägg bak så var de bara att betala och åka där ifrån.

 

 

 

_MG_4748.jpg

 

 

 

Hur nöjd som helst med deras insatser!!!

 

 

 

Han berättade också att motorn vara ganska så trött men att den kommer att absolut hålla ett tag till. Hans råd var att antingen renovera upp den eller byta ut den mot en B20 eller en diesel. Vad tycker ni?

 

Vad säger ni om att renovera upp den till en etonol kanske? Tips om vem kan utföra jobbet?

 

 

 

Kenta visade upp för mig hans valp! Ska försöka få honom på forumet här så kan kan berätta mer om hans lösning för sin styrservor och skivbromsar. Det var tydligt att han kan sina bilar eftersom han har varit mek i militären ett tag. PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik

Kul reportage! Klokt att tillse att bilen blir genomgången innan din långresa. Låter betryggande att de är duktiga på Gotland. Min Tgb 11 kommer därifrån PDT_Armataz_02_25.gif. Med tanke på att KA3 och P18 är nedlagda, är detta en civil verktstad numera? Kan inte vara många militära fordon kvar på Gotland efter de senaste utförsäljningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

 

 

 

Som jag försår så köpte upp ett antal killar anläggningen när området var "demilitarized". Så har ni en pansarvagn hemma i garaget som inte funkar så är det säkert bara att ta ut den till de. Så JA. De är nu en "civilverkstad" och lite till...

 

 

 

Ni kan kolla in deras hemsida här: http://www.mvvisby.se/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teddan2007-10-22 09:29:59

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Undrar om de kan skaka fram en hastighetsmätare wire ? Trevlig läsning och fint att det fins de som hålle i . Lite långt till visby härifrån , och gamla milo verkstaden i gävla har ju någon 13 bil och några andra fordon där i bland har jag sett, men de heter buss service nu och verkar mest skruva på bussar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instrument Jige i Leksand kan tillverka en ny wire åt dig, om du inte får tag i en begagnad.....

Dom reparerar även mekaniska tempmätare och övriga mätare till bilar, mc mm....

Kolla med dom på tel 0247 10116

Mvh/Dexxas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_43.gif Härligt skall ringa i dag

Gör det' date=' och fråga åt mig med. Min vajer är också av, och en ny kostar ju ca, 800 kronor [img']smileys/PDT_Armataz_02_08.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Den här tråden har jag helt missat, Teddan. Uppenbarligen ska det till bättre gubbar än jag att åka och titta på bilar än andra, för att missa ett helt förstört hjullager bör man inte göra... Jag kan nog också tycka motorn var något trött, men det får jag nog helt skylla på att jag inte kört just Valp förut. Därtill kan ju gammal bensin och långvarigt stillestånd, luftfilter i behov av byte och lite sånt ställa till sömnighet hos en motor. Hur som helst, så tycker jag du ska prata med Roger om vad du köpt och inte, för det kan inte vara rimligt att betala den pengen för en delvis trasig bil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...