Gå till innehåll

garage


Gäst mattias

Rekommendera Poster

Gäst mattias

Det här ska föreställa ett två-bils garage,men det är inte ofta någon bil går in här.PDT_Armataz_02_12.gif Stålbordet går att fälla upp mot väggen ,dom gånger som det är tomt villsäga. Men jag har en känsla av att det ser ut så här i många garage,efter vad jag har hört av andra.garage_002.jpggarage_001.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Känner igen mig i ditt garage,,, inklusive 4hjuling, svets och bilstol PDT_Armataz_02_07.gif

Fast jag har även klipparen och en massa plyfa skivor som ska in i tgb´n,,

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI

Känner också igen mig i ditt garage. Har dom flesta

av mina grejor i fassans garage eftersom ja bor i lgh.  Men bekymret

är mest att tgb inte går in pga takhöjden. För man kunde slängt en

del grejor och fått in den med.

 

Mvh arnberg 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger bara en sak, tur jag bor på landet. Jag har kommit till det stadiet att en traktor, terrängbil eller kärra till på gården märks inte. PDT_Armataz_02_08.gif

 

Jag har en hel jä*la loge som jag ska bygga verkstad i och vad tror ni finns i den? Trots att jag städade bort en hel 40 kubikscontainer med skrot och skit så får jag fortfarande inte in en trampcykel ens. Jag ger mig fan på att det är några som dumpar prylar här på nätterna. PDT_Armataz_02_13.gif

 

 

Inte kan det väl vara så att JAG skulle köra hem allt detta,,,,,,,,,,eller,,,,,,,,,,PDT_Armataz_02_40.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI

Hehe Ronny Låter ändå gutt. Lgh livet suger

Du har iallafall lite plats. När det inte ens märks att du tar hem ngt nytt

Skulle jag bara köpa en 13 nyckel skulle jag ha platsbrist

 

 

Mvh arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Jag byggde veranda på mitt garage i somras och hoppsan, den nya takhöjden och den hembyggda porten tillåter en 11/13 att slinka in. PDT_Armataz_02_05.gif 

På håret, men ändå.

Men som mycket annat så är det inte helt färdigt ännu. Var hittar man tjocka gummilister att täta springor dörr/karm? Inte 3-5mm för fönster utan rejäla doningar upp mot 15-20 mm?

petewedi2007-11-02 07:47:52
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Hm känner igen mej fast i mina verkstads och bra och ha bodar, måsten nästan ha bergsklättrar utrustning när man skall ha något längst bak , när fokusen legat på skruvning ett tag nu kan jag försiktigt smyga in utan att det rasar något över mej

Nu är det väl städat och det här är där jag har bäst plats

HPIM1332.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla !

 

Eftersom jag planerar att bygga garage/maskinhall samt ett hus behöver jag lite ideer kring detta. Tex hur stort ska jag bygga så att jag kan meka en 1314? Hur skulle ni göra om ni skulle bygga nytt garage idag? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

En tgb13 med skåp är dryga 2,8meter hög. Vill man kunna lyfta skåpet inomhus behövs mer. En 20-bil är 6,4 m lång. Ska man skaffa en tgb30 i framtiden är den ännu högre och ca 2,5 m bred.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skogsvild

Mitt garage (läs pappas :D ) ser ut så här :D

Är byggt rektangulärt men tvättstuga och grovantre är inbyggt så själva garagedelen går som ett L

 

Stor kompressor som står i en bod utanför och golvvärme :D vattenburen golvvärme genom bergvärmepumpen. Med sjunten (stavningsfel??) fullt öppen är det 28grader i garaget PDT_Armataz_02_01.gif 

 

Utifrån

garagetutifrnea2.jpg

Innifrån "hörnet"

ifrnhrnetst1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skogsvild
Nääääääää ja e inte ett dugg avundsjuk' date=',,,,,,,

fast,,, takhöjden,,,, ja kommer nog inte in ändå,,, [img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/PDT_Armataz_02_40.gif[/img]

//Danne

 

Då skulle du se huset och garaget vi hade innan.

 

9X10m och 3,20 takhöjd :D med 1 stora maskinhallsport och en vikport
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett garage/föråd på 104 m2 golvyta 17*6 meter, 4,50 takhöjd i porten, borde komma in med det mesta där PDT_Armataz_02_02.gif.... men börjar redan bli plastbrist i dags läget får valpen inte plats en gång PDT_Armataz_02_06.gif, men det är ju bara en logistik fråga får placera om lite grejer....... man kan aldrig ha för mycket plats....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst puttep71

det spelar ingen roll hur stort garaget är det är alltid för litet .jag byggde 54kvm efter att lessnat på att betala tok hög hyra ( stockholms sjuka priser) 6x9 m 3.10m innertak höjd. tog ett kort nu när det var städat så jag skulle få in person bilen för byte till vinter däck.

garage_1.JPG
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. man kan aldrig ha för mycket plats....

Det trodde jag att jag hade när jag just köpt stället men det tog nog inte 2 månader förrän "vad ska jag ställa här" förbyttes i "och var fan ska jag få plats med det här". PDT_Armataz_02_07.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...