Gå till innehåll

Bränsleförbrukning Valp


Gäst Ake64

Rekommendera Poster

Jag började fundera lite när jag läste om Teddans bensinförbrukning på 2 l/mil.

 

Vad är normalt?

 

Min 62:a med en vanlig B18 drar lite drygt 1,3 om jag ligger på 70. Går jag upp till 80 sticker förbrukningen upp till ca 1,5 och i somras när jag hängde på hästtransporten tastad med knappt 100kg så drog den garanterat 2 liter.

 

Det känns som att förbrukningen går upp ordentligt vid ökad belastning så med Teddans jättelass kanske 2 liter/mil inte är så vansinnigt mycket ändå, eller???

 

mvh Åke

 

Någon moderator kanske skulle vilja vara vänlig att flytta denna tråden till valpforumet där den hör hemma //Åke
Ake642007-10-31 17:48:01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

min håller sej runt litern vid landsvägs körning,

Senast jag stack i väg till Tuna 11 mil fram och tillbaka och ca 3-4 timmar körning gjorde jag av med bränsle för 220 kr vilket är lite drygt 20 L vid dåvarande bensin pris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min valp drog senast (och enda gången jag mätit) 1,6 liter/mil. Då var det en del småkörningar och flytt i och ur garaget. Jag har inte hunnit köra så mycket ännu så jag har ingen statistik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade gamla körjournalen för div utlandsresor från den tiden man körde på bensin och ca 1,4 verkar vara normalt på längre sträckkörningar men vet att min km mätare slår 10%fel  EX på en hemtur mot sverige  från färja till färja 28/6 fulltankad i Patra (italien), 1/7 Berlin 60 liter, 1/7 Rostock åter fulltank 169liter   2 dagars tur i lagom motorvägsfart  totalt 153mil enl mätare och 229liter. eile2007-11-03 15:02:15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...