Gå till innehåll

"Aktiva medlemmar"


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Med statistik går det visa mycket och jag roade mig en gång i våras med att fundera över hur många riktgit aktiva vi egentligen är här. Det var betydligt mer omfattande den här gången kan jag säga, men det går att läsa ut lite intressanta siffror ur medlemsstatistiken också. Ge mig en chans för att jag kan ha räknat en och annan enhet fel va?! PDT_Armataz_02_07.gif

Vi är för dagen 439 medlemmar. Av dessa har 218 varit aktiva den senaste månaden. 49 hittills idag, 52 under hela dygnet igår. Det blev 46 nya medlemmar under oktober, vilka så klart ingår i de 218 jag skrev ovan. Ska man ställa lite krav på hur LÄNGE en medlem ska ha varit medlem för att kallas "aktiv" så kan vi ju i så fall räkna 218 minus de som blev medlemmar under oktober, det vill säga ca 170 stycken. Det är inte konstigt att det är snurr på diskussionerna här! PDT_Armataz_02_43.gif Långt ifrån alla intresseforum har så hög andel medlemmar som verkligen rör sig aktivt på forumet!

 

Man kan se aktivitetsnivån på lite olika vis, men det mer påtagliga är antalet poster som respektive medlem presterat. Nu känns det så klart mer väsentligt att skriva nåt kvalitativt hellre än författa en massa svammel (öhhh, hur har jag fått ihop tre och ett halvt tusen poster, tro PDT_Armataz_02_40.gif PDT_Armataz_02_23.gif ) men så här går det se postningsaktiviteten i alla fall:

 

Vi har 140 medlemmar som postat 10 gånger eller mer, av dessa har 105 varit aktiva den senaste månaden

 

Av de 140 har 104 har postat 20 gånger eller mer, 82 av de medlemmarna har varit aktiva den senaste månaden

 

61 av de 140 har skrivit 50 poster eller mer, 53 aktiva den senaste månaden

 

37 av de 140 har skrivit 100 poster eller mer, 33 aktiva nån gång under den senaste månaden

 

De´ e´ sköj å ha fått så mö´ nya polare... PDT_Armataz_02_23.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

PDT_Armataz_02_07.gif ja det var en skaplig uträkning, kollad själv och ser att jag ligger lite över 5 poster om dagen sedan jag blev medlem, hm skriver nog mycket tok i bland också,

Jag som har dyslexi och egentligen aldrig har gillat att skriva förut, men här går det tydligen bra, konstigt nog PDT_Armataz_02_39.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fjolle303
PDT_Armataz_02_07.gif ja det var en skaplig uträkning' date=' kollad själv och ser att jag ligger lite över 5 poster om dagen sedan jag blev medlem, hm skriver nog mycket tok i bland också,

Jag som har dyslexi och egentligen aldrig har gillat att skriva förut, men här går det tydligen bra, konstigt nog [img']smileys/PDT_Armataz_02_39.gif[/img]

 

 

åm mand qan sttave tell Volvo,då her men igge dyslexi PDT_Armataz_02_10.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

När jag kollade igårkväll vid tiotiden så hade 86 medlemmar varit aktiva under gårdagens datum. När jag nu kollar, så har 70 varit aktiva igår. 18 har redan varit aktiva idag och det innebär att de flesta av de som fattas från igår har kikat efter midnatt eller tidigt på morgonen, före mina 06.30 här. Ja. Det här är kul och det är roligt att det är så intensiv aktivitet! PDT_Armataz_02_43.gif

 
omega24v2007-11-02 06:44:47
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_07.gif ja det var en skaplig uträkning' date=' kollad själv och ser att jag ligger lite över 5 poster om dagen sedan jag blev medlem, hm skriver nog mycket tok i bland också,

Jag som har dyslexi och egentligen aldrig har gillat att skriva förut, men här går det tydligen bra, konstigt nog [img']smileys/PDT_Armataz_02_39.gif[/img]

 

Ja du Hasse, i så fall måste övning ge färdighet för den dyslexin märks knappast. PDT_Armataz_02_39.gif

 

Själv har jag "bara" fått ihop drygt 0,5 poster per dag man jag är ju å andra sidan så blyg. PDT_Armataz_02_15.gif

 

mvh Åke
Ake642007-11-02 07:28:59
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rättså ny på här vill jag säga att det är ett kanonbra forum. Bra och ödmjuka diskussioner. Inte en massa tjafs o påhopp, utan tvärtom ett ställe där man kan få reda på ett och annat om sitt intresse. För en sak finns det här - och det är kunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rättså ny på här vill jag säga att det är ett kanonbra forum. Bra och ödmjuka diskussioner. Inte en massa tjafs o påhopp' date=' utan tvärtom ett ställe där man kan få reda på ett och annat om sitt intresse. För en sak finns det här - och det är kunskap.

[/quote']

 

Det är därför jag trivs så bra här. Det finns en vilja att hjälpa till och inte som jag har sett på en del andra ställen att de som frågar snarare blir nedtryckta än hjälpta. Det är roligt att se att den andan som forumet startades med har hållit i sig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rättså ny på här vill jag säga att det är ett kanonbra forum. Bra och ödmjuka diskussioner. Inte en massa tjafs o påhopp' date=' utan tvärtom ett ställe där man kan få reda på ett och annat om sitt intresse. För en sak finns det här - och det är kunskap.

[/quote']Det skriver jag också under på.

Diskussionsnivån här är mycket trevligare än på många andra likvärdiga forum.

Klas och Hasse är väl de enda jag träffat privat, men jag är säker på att alla andra är lika trevliga.

En eloge till alla som skapar den trevliga stämning som är här på forumet  PDT_Armataz_02_43.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Jo,, de e likadant när man träffas i verkligheten,, fast det är svårare att skriva än att prata med glimten i ögat,, PDT_Armataz_02_40.gif

Å prata,, de har jag fått höra att jag kan,, PDT_Armataz_02_05.gif

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur många av besöken från andra länder, är gjorda av terrängbilsintresserade människor? Usa ex,vis, är det inte mest spamrobotar eller vad de ska kallas, som besöker därifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...