Gå till innehåll

kombikonsoll


Gäst Daniel.L

Rekommendera Poster

Gäst Daniel.L

Här kommer lite bilder på min kombikonsoll för cd-spelaren och komradion, lådan inehåller en 24-12v omvandlare på 12A och ett 12v strömuttag för den framtida gps:en.

kostnaden för materialet till lådan är 210kr och då klippte firman ut plåtarna till dom önskade längderna med(järnplåt 1.5mm).

Så efter mycket bockande,svetsande,borrande,slipande blev den så här:

kärrandrag_0.JPGkärrandrag_1.JPGkärrandrag_3.JPGkärrandrag_4.JPGkärrandrag_5.JPGkärrandrag_6.JPGkärrandrag_8.JPGkärrandrag_9.JPG

edit:

boxhögtalarna glömde jagPDT_Armataz_02_08.gif så här är en bild på dom medPDT_Armataz_02_39.gif

kärrandrag_7.JPG

 
Daniel.L2007-11-18 15:18:12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg installation Daniel, men hur har du fäst konsollen i taket, att enbart skruva fast den i masoniten innbär väl en viss skaderisk - Hjälm på PDT_Armataz_02_03.gif.

 

Kommer du till klubbträffen den 24-11

 

 

Mvh Rune M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

Jag använde skruvhålen i hardtoppen som är till "fästplattan" mellan solskydden (någon som vet vad det fästet är till för?) så lådan sitter tryggt fast i taket.

 

Rune, jag tänkte åka dit så ska vi träffas på vanliga stället?
Daniel.L2007-11-18 15:28:36
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde skruvhålen i hardtoppen som är till "fästplattan" mellan solskydden (någon som vet vad det fästet är till för?) så lådan sitter tryggt fast i taket.

 

Rune' date=' jag tänkte åka dit så ska vi träffas på vanliga stället?
[/quote']

 

Ska vi träffas 0830.

Jag har skaffat en winch till 13:on bilen, så nu kan jag dra loss dig när du fastnar i leran PDT_Armataz_02_11.gif.

 

 

Mvh Rune M
Jeep2007-11-18 15:47:17
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Nu tappade jag både tal och skrivförmågan !!!!!

 

Otorligt genomtänkt Daniel, och ser kanon bra ut PDT_Armataz_02_44.gif Räknar med att du kommer att serie tillverka och sälja den i butik PDT_Armataz_02_02.gif He he he he he...

 

Nej.. nu blir det tur ut och köpa stereo. Men kommer inte att lägga ut några bilder på mitt arbete.. he he he he
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

 

 

Håller med' date=' stiligt. Vilken 24/12 använder du och hur klarar man huvudsaken från törnar i kanterna på lådan? Är det mjuka hörn?

 
[/quote']

 

Omvandlaren är en waeco art.nr 8012-dc24 som jag köpte på swedol i sommras( minns inte priset där men i waeco katalogen kostar den 865kr)

 

Hållaren sitter såpass långt bort och högt i från sätena så det är ingen risk att slå i skallen ,fast jag var orolig över högtalarnas placering på bakväggen men det funkar bra ändå utan att slå i dom och jag reser mig 193cm ifrån marken hehe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...