Gå till innehåll

difflås


Gäst mattias

Rekommendera Poster

Godkväll! Nu är det så att jag inte enbart kör volvo,utan det står även en cherokee utanför dörren.Denna jeep saknar diffspärr bak och då undrar jag om någon har koll på vad en mini-spool är för något eller hur den funkar? Jag har bara sett den på bild. Den prylen har ett i sammanhanget lågt pris jmf med andra lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara något likt en knäckhylsa som låser diffen stum och kan knäckas om belstningen blir för stor = axeln blir som innan... till funktionen som "aga-diff" men med skillnaden att det går att återställa.... bara spekulerar

 

Blev nyfiken och googlade... hittade följande

 

A full spool is a complete carrier. Your diff will no longer be a diff. It will be spooled.

 

A full spool is a solid member that carries your ring gear and axle shafts. There is no differation between the speed of the left and right axle shafts since the spool is one piece. They both turn at the same time and speed no matter what. Turning, going in a strait line, sliding side ways doesn’t matter. Also most full spools are splined deeper then most axle shafts splines are cut. This is to add material and spread the torque load at the point where the shafts and spool meet. If you run a full spool you might need to have the splines of your axle's recut or order new one's with splines cut to the right length. But not all full spools are this way. Some will accept standard length spline axle shafts.

 

A mini-spool is not a full carrier replacement. The mini-spool is designed to be inserted into an empty open carrier. It replaces the side gears and spider gears. You will still retain a cross shaft but it should be up graded to a hardened piece. If you want a spool and don't know how to set up gears or want to pay some one to set them up this is the way to go. It is in no way as strong as a full spool or a Detroit or ARB because it is using a stock case and the case itself is not as hardened as those after market pieces. Aside from that it works just like a full spool, locking both axle shafts together, always.

 

Spools are great in the dirt, off of paved roads but they are hard on every part of your drive train if you drive it on the street. Your tires can't slip on pavement like they do on the trail.

 

If you go with a spool plan to break axles. Big tires require low gears that multiply the torque being applied to the shafts. Not to mention the mass amount of unsprung weight that a 35" tire carries.

 

Something else to think about, an 8.8 is not full float. It uses C-clips to retain the axle shafts in the carrier. Unless you have a disc brake conversion, you pop an axle, it's going south. And with a 9, if you can't work out a jammed piece of shaft and separate the 3rd member, your whole axle is done.

 

Pretty much if you run on the street more then just to get to the trail, a spool is not a good choice. Go with a locker. Mine have never let me down.

s-os2007-11-21 09:43:41
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skogsvild

Spoole är som att svetsdiffa. man byter ut diffdreven mot en solid spoole.

Är inte att rekomendera om man kör på gatan. då är en lock right eller liknande att föredra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...