Gå till innehåll

Modell?


Gäst qsecofr

Rekommendera Poster

Gäst qsecofr

Hej på Er,  är helt ny på detta forum.

Jag har länge gått i tankarna att köpa en volvo terrängbil för att ha "lite att pilla med"

Kollar lite då och då på blocket, såg då denna annons...

 

Vad kan sägas om den?

då menar jag inte pris och så utan kanske mer att "det där är inte orginal" och "där har man gjort si eller så" eller så kanske det inte finns något att orda om. För det första så är väl inte b20 och 2 1/2'' avgassystem orginal, innebär det omtypning osv? för det borde väl vara en b18.

 

har mekat en hel del då jag gjorde lumpen som just mekaniker på lv7, men då fanns inte valpen kvar längre utan då var det 11, 13, 20, 30, 40, 204 och 206 osv så just valpen har jag inte ens sett i verkligheten, men jag misstänker att mycket är likt de andra tgb-bilarna.

 

Detta verkar vara en toppensida som passar mig som handen i handsken, synd att jag inte fann den tidigare bara ; )

 

Tack,

/henrik
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på dig... bättre sent än aldrig OCH se det positiva du har mycket att läsa... måste vara tusentals inlägg och jag tycker själv att det är massa "matnyttigt" och roligt... en bra blandning på topics och ibland så drar det iväg till något helt annat i en tråd.

 

Annonsen ja... B20 är inga problem då det inte skiljer så mycket mot B18 vad gäller vikt/effekt/vrid... ser ut att vara en lite lätt ombyggd kapell-valp... skiljer ganska mycket mot 11/13/20 bilarna vad gäller axlar, diffar, fördelningslådor etc... må hända enklare och robustare men definitivt inte svår mekat så fungerar den och är besiktad (i trafik) så är det säkert ett roligt objekt. kika runt på denna portal så hittar du nog svar på det mesta bland de olika topics...

 

Största skillnaden?... axlar - inga portaler och lamelldiff på bakaxeln...
s-os2007-12-03 18:32:13
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

För de priset om lådor och axlar är ok så får du ett verkligt trevligt fordon

Någon omtypning behövs ej jag har besiktigat samma bil med både B 18 och B 20 under samma sommar utan att något sas om det, angående avgasystemet så är det en Lätt lastbil och med det årtalet så är ett 2 1/2 tum system inga problem, och du får dra ut det på höger sida, så man slipper att dra något under bilen som är i vägen i terängen, att den inte är helt original gör väll inte så mycket om du skall ha en trevlig bil att köra och skruva med, ser ut som ett bra köp utan allt för mycket rost, en bra bil att börja med de pengarna får du garanterat igen PDT_Armataz_02_02.gif välkommen med frågor om du har några

Mvh hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst qsecofr

Ok, tackar.

 

Föresten det finns ingen diff på framaxeln på dessa bilar eller?

Lamelldiffen bak, ligger den i hela tiden eller är den urkopplingsbar?

/henrik
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst qsecofr

Skit oxå, den hann bli såld till ngn annan.

Egentligen skulle jag vilja ha en 11-bil, men det verkar vara svårt att få tag i hyffsat billiga exemplar...men det är väl bara att hålla korpgluggarna öppna.

/henrik
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja att den gick relativt fort var nog nästan räknat, det gjorde den förra gången den var till salu.

men som du skriver håll korpgluggarna öppna och kom gärna med frågor om du hittar ett objekt.

hoppas på bättre tur nästa gång.

Mvh Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...